Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 24 juni 2019 (jaarnummer 00458) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten op het investeringsbudget waarvoor het geraamde bedrag (excl. btw) de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking overschrijdt.
De geschiktheid van de inschrijver wordt per perceel beoordeeld aan de hand van:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
Voor elk perceel:
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De afdeling Mobiliteit van de stad Antwerpen maakt in essentie werk van de uitvoering van de maatregelen die de bereikbaarheid, de leefbaarheid en de verkeersveiligheid van stad en haven ten goede komen. De afdeling werkt aan het opstellen en uitvoeren van het mobiliteitsplan en de verschillende deelplannen en staat in voor de inhoudelijke en procesmatige opvolging van (delen van) het Routeplan 2030.
De stad Antwerpen is nu op zoek naar een of meerdere bureaus die haar kan ondersteunen bij specifieke taken in de beleidsvoorbereiding en de beleidsuitvoering met betrekking tot mobiliteit (inclusief parkeren).
De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
In het verleden werd hiervoor de raamovereenkomst GAC/2015/3123 afgesloten, die afloopt op 12 februari 2021. Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren wenst de afdeling Mobiliteit hiervoor tijdig een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze opdracht openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2020_01242 uit te schrijven.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2020_01242 voor 'Raamovereenkomst voor bijstand mobiliteitsstudies en ontwerp van infrastructuur' goed en keurt eveneens goed dat:
Dienst | Taak |
GAC | dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > drempel OZVB (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor bijstand mobiliteitsstudies en ontwerp van infrastructuur |
|
budgetplaats: 5153500000 | met orderbons |
budgetplaats: 5153000000 | |||
budgetplaats: 5150500000 |