Terug
Gepubliceerd op 10/02/2020

2020_CBS_01215 - Bestek GAC_2020_01114 - Raamovereenkomst voor het leveren van kransen en rouwstukken - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/02/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Claude Marinower, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_01215 - Bestek GAC_2020_01114 - Raamovereenkomst voor het leveren van kransen en rouwstukken - Bestek en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_01215 - Bestek GAC_2020_01114 - Raamovereenkomst voor het leveren van kransen en rouwstukken - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben (gezamenlijk) een waarde van minimaal 2.500,00 euro (exclusief btw.) op jaarbasis.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

1. Prijs op een totaal van 30 punten.
2. Kwaliteit op een totaal van 30 punten.
3. Dienstverlening op een totaal van 40 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 42, §1, eerste lid, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 139.000,00 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Stad Antwerpen hecht er belang aan om tijdens herdenkingen de overledenen te eren met een mooie bloemenkrans of gepast rouwstuk.

Om de bestellingen op een vlotte en efficiënte manier te laten verlopen werd de raamovereenkomst GAC_2018_00575 afgesloten. Op 17 januari 2020 werd perceel 3 aangaande kransen en rouwstukken van deze raamovereenkomst stopgezet wegens gebrekkige uitvoering.

De stedelijke bedrijfseenheid Bestuurszaken wenst hierdoor te kunnen beschikken over een nieuwe raamovereenkomst voor het leveren van kransen en rouwstukken. 

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS01 - Bestuurszaken
2SBS0101 - Reguliere taken bestuurszaken
2SBS010109 - Algemene werking bestuurszaken

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2020_01114 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van kransen en rouwstukken goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor leveren van kransen en rouwstukken   budgetplaats:5160100000
budgetpositie:6141
functiegebied:2SBS010109A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:2SA080110
budgetperiode: 2000
met orderbons
Raamovereenkomst voor leveren van kransen en rouwstukken   budgetplaats:5160100000
budgetpositie:6141
functiegebied:2SBS010109A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:2SA080110
budgetperiode: 2100, 2200, 2300 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
met orderbons

Bijlagen

  • 01114_20200120_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 01114_20200120_bestek.pdf
  • 01114_inventaris.xls