De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De wijk 'Kwadevelden' in het district Merksem:
De proefopstelling in de Roekstraat en Hendrik Van Veldekestraat (goedgekeurd door het college in zitting van 18 januari 2019, jaarnummer 423), waarbij een zone werd ingericht waar het parkeren uitsluitend toegelaten wordt voor personenauto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen, wordt bestendigd. Hierdoor behoren deze twee straten niet meer tot de wijk 'Kwadevelden' waar het parkeren voorbehouden is voor voertuigen met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 3,50 ton.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de wijk 'Kwadevelden' in het district Merksem goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in de gemeenteraad van 25 februari 1992 (jaarnummer 213).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.