Terug
Gepubliceerd op 10/02/2020

2020_CBS_00805 - Omgevingsvergunning. Zaak van de wegen - OMV_2019065845. District Merksem. Laaglandlaan ZN - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/02/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Claude Marinower, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_00805 - Omgevingsvergunning. Zaak van de wegen - OMV_2019065845. District Merksem. Laaglandlaan ZN - Goedkeuring 2020_CBS_00805 - Omgevingsvergunning. Zaak van de wegen - OMV_2019065845. District Merksem. Laaglandlaan ZN - Goedkeuring

Motivering

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek. 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

25 september 2019

24 oktober 2019

0

0

0

0

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 31 van het Omgevingsvergunningsdecreet stelt dat als de vergunningsaanvraag wegenwerken omvat waarover de gemeenteraad beslissingsbevoegdheid heeft en de bevoegde overheid, vermeld in artikel 15, oordeelt dat de omgevingsvergunning kan worden verleend, de gemeenteraad een beslissing over de zaak van de wegen neemt voor de bevoegde overheid een beslissing neemt over de aanvraag.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet. 

Projectnummer:

OMV_2019065845

Gegevens van de aanvrager:

NV AQUAFIN NV met als adres Dijkstraat 8 te 2630 Aartselaar en mevrouw Wendy Van Eester met als contactadres Dijkstraat 8 te 2630 Aartselaar

Gegevens van de exploitant:

NV AQUAFIN NV met als adres Dijkstraat 8 te 2630 Aartselaar en mevrouw Tanja De Landsheer met als adres Dijkstraat 8 te 2630 Aartselaar

Ligging van het project:

Laaglandlaan zn te 2170 Merksem (Antwerpen)

Kadastrale gegevens:

afdeling 41 sectie B nrs. 37M, 88M4, 88T3, 110W, 129D, 130C3, 130L2, 130H3, 134F, 136A en 137A

Inrichtingsnummer:

20190520-0050 (RI3M039 bemaling)

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen. Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten.

Voorwerp van de aanvraag:

rioleringswerken en het exploiteren van een bronbemaling + bijstelling

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen 

Relevante voorgeschiedenis

  • 29/08/2019 vergunning (20183741) voor het bouwen van 3 x 2 gekoppelde eengezinswoningen;
  • verder geen relevante voorgeschiedenis, werken vinden plaats onder het openbaar domein.

Vergunde/vergund geachte toestand

  • geen laatst vergunde toestand aangetroffen in onze archieven.

Huidige toestand

  • het project situeert zich in het noorden van Merksem, in de oksel van de E19, nabij het fort van Merksem;
  • de geplande stedenbouwkundige handelingen bevinden zich in en nabij de Laaglandlaan, tussen het Leegepad en het afrittencomplex van Kleine Bareel;
  • de Laaglandlaan is een gemeenteweg aangelegd in een bitumen verharding met 1 x 1 rijstroken en fietspaden langs beide zijden van de rijweg;
  • op dit moment is in de Laaglandlaan geen gescheiden rioleringsstelsel aanwezig, enkel een gemengde afwatering via het grachtenstelsel en de aanwezige inbuizingen naar de Laarse Beek;
  • het betreft een landelijke woonomgeving bestaande uit een mix van gesloten, half-open en vrijstaande bebouwing van meestal twee bouwlagen onder een plat of schuin dak;
  • in de nabije omgeving situeren zich onder meer ook enkele volkstuintjes.

Gewenste toestand

  • in de Laaglandlaan, vanaf Leegepad tot het afrittencomplex Kleine Bareel, wordt het bestaande gemengde stelsel vervangen door een gescheiden stelsel;
  • er komt nieuwe DWA-riolering en de RWA zal deels via grachten, deels via nieuwe riolering worden afgevoerd naar de Laarse Beek (waterloop 2e categorie) of ter plaatse infiltreren en eventueel overstorten naar het grachtenstelsel ter hoogte van het op- en afrittencomplex “Kleine Bareel”;
  • ter hoogte van het pompstation wordt de bestaande half-verharding heraangelegd;
  • de ontsluitingsweg die een aftakking vormt van de Laaglandlaan, naar de voetbalclub toe, wordt gedeeltelijk verhard met KWS-verharding;
  • ter hoogte van de woningen met huisnummers 827-847 wordt het voetpad opengebroken en aangelegd in grijze betonstraatstenen;
  • in de wijk achteraan in de Laaglandlaan zijn er zeer minimale wijzigingen van de verharding ten opzichte van de bestaande toestand. De verharde oppervlakte blijft dan ook hetzelfde.

Inhoud van de aanvraag

  • het aanleggen van een ondergronds gescheiden  rioleringsstelsel ter hoogte van de Laaglandlaan in Merksem;
  • plaatsen van een pompstation en een elektriciteitskabine.

Argumentatie

Adviezen 

Externe adviezen 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

POVC Antwerpen

12 december 2019

21 januari 2020

Voorwaardelijk gunstig

brandweer/ risicobeheer/ preventie

13 december 2019

3 januari 2020

Voorwaardelijk gunstig

lokale politie/ verkeerspolitie (LP/VK/SE)

17 september 2019

26 september 2019

Geen bezwaar

Ministerie van Landsverdediging

18 september 2019

9 oktober 2019

Voorwaardelijk gunstig

Interne adviezen

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

stadsontwikkeling/ ontwerp en uitvoering/ ontwerpers

17 september 2019

18 oktober 2019

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied met landelijk karakter. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. De woongebieden met een landelijk karakter zijn bestemd voor woningbouw in het algemeen en tevens voor landbouwbedrijven. (Artikel 6 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een gebied voor dagrecreatie. De gebieden voor dagrecreatie bevatten enkel de recreatieve en toeristische accommodatie, bij uitsluiting van alle verblijfsaccommodatie. (Artikel 16 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een parkgebied. De parkgebieden moeten in hun staat bewaard worden of zijn bestemd om zodanig ingericht te worden, dat ze, in de al dan niet verstedelijkte gebieden, hun sociale functie kunnen vervullen. (Artikel 14 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een bufferzone. De bufferzones dienen in hun staat bewaard te worden of als groene ruimte ingericht te worden, om te dienen als overgangsgebied tussen gebieden waarvan de bestemmingen niet met elkaar te verenigen zijn of die ten behoeve van de goede plaatselijke ordening van elkaar moeten gescheiden worden. (Artikel 14 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in agrarisch gebied. De agrarische gebieden zijn bestemd voor de landbouw in de ruime zin. Behoudens bijzondere bepalingen mogen de agrarische gebieden enkel bevatten de voor het bedrijf noodzakelijke gebouwen, de woning van de exploitanten, benevens verblijfsgelegenheid voor zover deze een integrerend deel van een leefbaar bedrijf uitmaakt, en eveneens para-agrarische bedrijven. Gebouwen bestemd voor niet aan de grond gebonden agrarische bedrijven met industrieel karakter of voor intensieve veeteelt, mogen slechts opgericht worden op ten minste 300 m van een woongebied of op ten minste 100 m van een woonuitbreidingsgebied, tenzij het een woongebied met landelijk karakter betreft. De afstand van 300 en 100 m geldt evenwel niet in geval van uitbreiding van bestaande bedrijven. De overschakeling naar bosgebied is toegestaan overeenkomstig de bepalingen van artikel 35 van het Veldwetboek, betreffende de afbakening van de landbouw- en bosgebieden.

(Ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

De aanvraag is niet in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
De aanvraag wijkt af op volgend punt: een deel van de aangevraagde werken zijn niet verenigbaar is met de van toepassing zijnde bestemmingsvoorschriften. De aangevraagde handeling voor het aanleggen van riolering is namelijk niet verenigbaar met de bestemmingsvoorschriften in agrarische gebieden, gebieden voor dagrecreatie, bufferzones en parkgebieden.

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

  • Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
    (De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
    De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
  • Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
    (De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
    De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

Algemene bouwverordeningen
Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening voetgangersverkeer.

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

  • Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
    (De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
    De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.
  • Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
    (De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
    De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.

Sectorale regelgeving

  • MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
    Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
  • Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
    Het voorliggende project ligt gedeeltelijk in een mogelijk overstromingsgevoelig gebied maar genereerd slechtst een beperkte bijkomende verharde oppervlakte, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
  • Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
    (De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
    De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
  • Archeologienota: overeenkomstig artikel 5.4.1 van het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013 moet aan bepaalde aanvragen een archeologienota worden toegevoegd waarvan akte werd genomen. 
    Van de archeologienota werd akte genomen door het agentschap Onroerend Erfgoed op 6 september 2019. De nota bevat voorwaarden, die moeten opgelegd worden in de vergunning.
  • Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen.
    (Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > OVERIGE REGELGEVING)
    Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag. 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)
BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.

Omgevingstoets 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften
Conform artikel 4.4.7 §2 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) mag in een vergunning voor handelingen van algemeen belang die een ruimtelijk beperkte impact hebben, afgeweken worden van de stedenbouwkundige voorschriften. Handelingen van algemeen belang kunnen een ruimtelijk beperkte impact hebben vanwege hun aard of omvang, of omdat ze slechts een wijziging of uitbreiding van bestaande of geplande infrastructuren of voorzieningen tot gevolg hebben.
Volgens het besluit van de Vlaamse Regering tot aanwijzing van de handelingen in de zin van artikel 4.1.1, 5°, artikel 4.4.7, § 2, en artikel 4.7.1, § 2, tweede lid, van de VCRO. Artikel 3 § 1 definieert de handelingen van algemeen belang die een beperkte ruimtelijke impact hebben of als dergelijke handelingen beschouwd kunnen worden.
Deze vergunningsaanvraag heeft betrekking op volgende werken en handelingen vermeld in artikel 3 § 1 van vermeld uitvoeringsbesluit:
• 9° de aanleg, wijziging of uitbreiding van ondergrondse leidingen die voor het openbaar net bedoeld zijn, en voorzieningen voor het verzamelen en afvoeren van hemel-, oppervlakte- en afvalwater en de bijbehorende kleinschalige infrastructuur, zoals controlepunten, pomp- en overslagstations.
De aanvraag voldoet aan dit artikel en dus is de afwijking aanvaardbaar. 

Functionele inpasbaarheid
De aanvraag omvat de aanleg van een gescheiden riolering in functie van de woningen verder in de Laaglandlaan. Deze werken dienen het algemeen belang en zijn functioneel inpasbaar in de omgeving.

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de inhoud van de aanvraag geen impact heeft op de parkeerbehoefte.

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
De bestaande wegenis wordt hersteld in zijn oorspronkelijke staat. Ter hoogte van het pompstation wordt de bestaande verharding heraangelegd.

Bodemreliëf
De aanvraag is voor advies opgestuurd naar stadsontwikkeling/ ontwerp en uitvoering/ ontwerpers. De dienst adviseert voorwaardelijk gunstig met volgende beoordeling:

“Na de indiening van de omgevingsvergunning is in onderling overleg met het district Merksem beslist om het laatste deel van de rijweg van de Laaglandlaan in water-passerende klinkers aan te leggen. De keerlus wordt aangelegd in grasdals. En het voetpad in standaard voetpadmateriaal: grijze betondals 22 x 22 in functie van de toegankelijkheid.
Ontwerp:
Rood: waterpasserende betonstraatstenen
Groen: grasbetontegels
Blauw: standaard voetpadmateriaal 22x22, ifv toegankelijkheid
 - plan zie bijlage 1 -
De bouwheer zal voor de werken contact opnemen met Stadsontwikkeling – Dienst Beheer & Onderhoud, Postadres aangetekende zending: Grote Markt 1, 2000 Antwerpen, tel. 03 338 84 07, herstellingopenbareruimte@stad.antwerpen.be , betreffende opmaak plaatsbeschrijving en herstellingen openbaar domein na afloop van de bouwwerken. Meer informatie vindt u op: https://www.antwerpen.be/nl/info/52d5052439d8a6ec798b4a7e/schade-aan-openbaar-domein-of-aanpassing-na-werken

Aangezien de dienst ontwerp en uitvoering handelt over het openbaar domein en de aanleg, worden deze voorwaarden opgelegd. 

Juridische grond

Het Omgevingsvergunningsdecreet van 25 april 2014, meermaals gewijzigd, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

22 augustus 2019

Volledig- en ontvankelijk

17 september 2019

Start openbaar onderzoek

25 september 2019

Einde openbaar onderzoek

24 oktober 2019

Beslissing toepassing administratieve lus

12 december 2019

Gemeenteraad voor wegenwerken

17 februari 2020

Uiterste beslissingsdatum

15 maart 2020

Administratieve lus
Op de aanvraag wordt een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en): nieuwe adviesvraag aan POVC.
De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn, werden opnieuw uitgevoerd, om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen legt het volgende voor aan de gemeenteraad:

De gemeenteraad neemt kennis van het volledig aanvraagdossier en de bijhorende plannen voor wat betreft de 'zaak van de wegen'.

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen legt het volgende voor aan de gemeenteraad:

De gemeenteraad beslist zijn goedkeuring te hechten aan de uitrusting en de inrichting van de Laaglandlaan tussen het Leegepad en het afrittencomplex van Kleine Bareel onder volgende voorwaarden:

  1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
  2. voor de aanleg van de straat te voldoen aan het plan in bijlage 1 van stadsontwikkeling/ ontwerp en uitvoering/ ontwerpers;
  3. de bouwheer zal voor de werken contact opnemen met Stadsontwikkeling – Dienst Beheer & Onderhoud, postadres aangetekende zending: Grote Markt 1, 2000 Antwerpen, tel. 03 338 84 07, herstellingopenbareruimte@stad.antwerpen.be, betreffende opmaak plaatsbeschrijving en herstellingen openbaar domein na afloop van de bouwwerken. Meer informatie vindt u op:
    https://www.antwerpen.be/nl/info/52d5052439d8a6ec798b4a7e/schade-aan-openbaar-domein-of-aanpassing-na-werken;
  4. de maatregelen in de archeologienota met referentienummer https://id.erfgoed.net/archeologie/archeologienotas/12106 moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden, en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013;
  5. de voorwaarden opgelegd in het advies van het Ministerie van Landsverdediging moeten strikt worden nageleefd.

Artikel 3

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Bijlagen

  • BA_RI3M039_L.pdf
  • BA_RI3M039_O.pdf
  • BA_RI3M039_I_B_1.pdf
  • BA_RI3M039_I_B_2.pdf
  • BA_RI3M039_I_N_1.pdf
  • BA_RI3M039_I_N_2.pdf
  • BA_RIO RI3M039_P_B_1.pdf
  • BA_RIO RI3M039_P_B_2.pdf
  • BA_RIO RI3M039_P_N_1.pdf
  • BA_RIO RI3M039_P_N_2.pdf
  • BA_VERHARD RI3M039_P_B_1.pdf
  • BA_VERHARD RI3M039_P_B_2.pdf
  • BA_VERHARD RI3M039_P_N_1.pdf
  • BA_VERHARD RI3M039_P_N_2.pdf
  • bijlage_1.pdf
  • advies_brandweer.pdf
  • advies_Ministerie_Landsverdediging.pdf
  • advies_Ministerie_Landsverdediging_bijlage_1.pdf
  • advies_Ministerie_Landsverdediging_bijlage_2.pdf