Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
1. de gemeentelijke projecten;
2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.
Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: |
OMV_2019098994 |
Gegevens van de aanvrager: |
NV Congé met als contactadres Samberstraat 42 te 2060 Antwerpen |
Ligging van het project: |
D'Herbouvillekaai 19 te 2020 Antwerpen |
Kadastrale gegevens: |
afdeling 9sectie I nr. 2704H2 |
Vergunningsplichten: |
Stedenbouwkundige handelingen. |
Voorwerp van de aanvraag: |
aanpassen van vergunning 2018930 voor tijdelijke constructie |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 17/08/2018: voorwaardelijke vergunning (2018930) voor het bouwen van een tijdelijke constructie;
- 24/08/2018: aktename milieu (20182208) voor warmtepomp en compressor, opslag van gevaarlijke producten.
Vergunde/vergund geachte toestand
- tijdelijke constructie (24 maanden) bestaande uit containers:
Huidige toestand
- tijdelijke constructie in uitvoering:
Gewenste toestand
- regularisatie serre;
- sportveld in kunstgras op waterdoorlatende verharding;
- aangepaste parking;
- container aan straatkant met zaak-gebonden reclame;
- rondom het terrein wordt een draad voorzien van 3 m hoogte.
Inhoud van de aanvraag
- aanpassingen op vergunning 2018930 (bouwen van een tijdelijke constructie):
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
Advies |
brandweer/ risicobeheer/ preventie |
2 september 2019 |
27 september 2019 |
Voorwaardelijk gunstig |
FOD Binnenlandse Zaken - ASTRID veiligheidscommissie |
2 september 2019 |
18 september 2019 |
Voorwaardelijk gunstig |
lokale politie/ centrale preventie (LP/CP) |
2 september 2019 |
Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn |
lokale politie/ verkeerspolitie (LP/VK/SE) |
2 september 2019 |
5 september 2019 |
Geen bezwaar |
Vlaamse Vervoermaatschappij - De Lijn |
2 september 2019 |
18 september 2019 |
Gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie |
2 september 2019 |
11 september 2019 |
ondernemen en stadsmarketing/ visit Antwerpen |
2 september 2019 |
5 september 2019 |
stadsbeheer/ groen en begraafplaatsen |
2 september 2019 |
3 september 2019 |
stadsbeheer/ vastgoed/ ontwikkeling/ bouwprojecten |
2 september 2019 |
Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
stadsontwikkeling/ mobiliteit |
2 september 2019 |
20 september 2019 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Nieuw Zuid, goedgekeurd op 17 juli 2014. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: artikel 1 zone voor centrumfuncties (ce1) en artikel 5 zone voor publiek domein (pu1).
(Ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan op volgende punten:
insprongen zijn slechts toegelaten voor zover minstens 2/3 van de geveloppervlakte in het verlengde van de andere gebouwen blijft. Die geveloppervlakte wordt bepaald door de rooilijn langs de Ledeganckkaai en de scheidslijn tussen de openbare weg en de aangelande eigendommen. De vier vrijstaande gevels voldoen hier niet aan. Voor elke gevel is de insprong groter dan 2/3;
voor reca geldt dat een gebruiksruimte op het gelijkvloers zichtbaar moet zijn vanop het openbaar domein.
parkeren wordt verplicht geclusterd en inpandig georganiseerd. Parkeerplaatsen op het maaiveld zijn enkel toegelaten langs de openbare weg;
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
(De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:
er is geen afgescheiden ruimte voor afvalberging voorzien. Deze berging moet worden verlucht en minimaal 4 vierkante meter groot zijn;
zaakgebonden publiciteit wordt enkel toegestaan op steigerdoeken, gevels (gelijklopend, haaks of op uitsprongen), op het dak en op totems. De reclame wordt aangebracht op een container.
Sectorale regelgeving
- MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
- Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
- Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > OVERIGE REGELGEVING)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het Rooilijndecreet.
Beleidsrichtlijnen
- BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Beoordeling afwijkingen van de voorschriften
In artikel 1.2.3.2 van Nieuw Zuid zijn de plaatsing van de gevellijnen en de oppervlakte van mogelijke insprongen vastgelegd.
Voor de vier gevels van de constructie geldt dat deze zowel strijdig zijn met de opgelegde inplanting van de gevellijn als met de maximaal toegelaten insprongen.
Het betreft een constructie voor twee jaar in het zuidelijke deel van Nieuw Zuid, geldend vanaf de voorgaande vergunning (17/08/2018). Gelet op de aard van de inrichting, en de tijdelijkheid ervan, is het redelijk te stellen dat de stedenbouwkundige visie voor Nieuw Zuid niet wordt gehypothekeerd. Omwille van de afstand tot de bestaande of in aanbouw zijnde gebouwen op Nieuw Zuid is ook duidelijk dat er geen hinder als gevolg van de afwijkende vormentaal ontstaat.
Een afwijking op artikel 1.2.3.2 is vanuit stedenbouwkundig oogpunt dan ook aanvaardbaar.
Volgens artikel 1.2.3.5 geldt voor reca dat een gebruiksruimte op het gelijkvloers zichtbaar moet zijn vanop het openbaar domein. Omwille van de tijdelijkheid van de constructie en de functie en omdat aan de straatzijde een container met publiciteit werd voorzien, waardoor de functie van de constructie verduidelijkt wordt, kan worden afgeweken om het gelijkvloers zichtbaar te maken vanop het openbaar domein.
Artikel 1.2.6 stelt dat parkeren verplicht wordt geclusterd en inpandig wordt georganiseerd, waarbij parkeerplaatsen op het maaiveld enkel toegelaten zijn langs de openbare weg. De aanvraag voldoet hier niet aan en voorziet voornamelijk achteraan het perceel parkeerplaatsen op het maaiveld. Echter kan men door voornamelijk parkeerplaatsen achteraan te voorzien het contact tussen de activiteit en de weg versterken. Het parkeren vooraan het perceel voorzien zou de reca functie verder van de weg distantiëren, waardoor de functie van de constructie minder duidelijk zou zijn vanuit de openbare weg. Bovendien gaat het hier om een tijdelijke functie en is er nog geen bebouwing in de onmiddellijke omgeving aanwezig. Er kan bijgevolg op gemotiveerde wijze worden afgeweken van deze bepaling.
Functionele inpasbaarheid
De aanvraag betreft enkele wijzigingen aan een tijdelijke constructie binnen het stadsontwikkelingsgebied Nieuw Zuid. In de onmiddellijke omgeving van de constructie worden drie padelvelden voorzien, wordt een container met reclame geplaatst aan de straatzijde en wordt de parking verplaatst/ aangepast. De tijdelijkheid van de gehele constructie is twee jaar, gerekend vanaf de voorgaande vergunning (17/08/2018).
Op het gelijkvloers worden aan de linksnged e voorzijde enkele functies gewijzigd van vitrine naar ruimte voor waterzuivering en berging.
De gewijzigde functies hebben nauwelijks een invloed op het in opbouw zijde stadsdeel waarvoor een divers aanbod aan voorzieningen als onderdeel van een robuust stedelijke weefsel wordt nagestreefd.
Advies werd gevraagd aan de dienst ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie. Het advies luidt als volgt: “De aanvraag voorziet in enerzijds een aantal regularisaties aan de bestaande containerconstructie en anderzijds van de bouw van padelvelden. Rekening houdende met de timing van het dossier en de weersomstandigheden, zullen deze velden hoogstwaarschijnlijk niet veel gebruikt kunnen worden. En op het ogenblik dat de weersomstandigheden wel goed zijn, vervalt de vergunning. Alleen moet eens te meer worden vastgesteld dat de velden er al liggen van voor de zomervakantie zonder vergunning net zoals de containers er al stonden zonder vergunning. Daar ganse site echter maar vergund is voor 2 jaar en moet verdwijnen op 18/8/2020 heeft het dan ook geen enkele zin meer om een regularisatievergunning af te leveren. Ook een aantal adviezen en voorwaarden die bij de vergunning van vorig jaar afgeleverd werden, kunnen ook maar bij een tijdelijk verhaal! Het heeft dan ook weinig zin om de uitbreiding met deze sportvelden goed te keuren daar het indruist tegen de tijdelijkheid en de termijn voor effectief gebruik zeer kort is. Door de sportvelden en de extra activiteiten is ook de mobiliteitsbelasting (lees overlast) veel groter en verspreider. De impact voor de omgeving is dus wel aanzienlijk en kan niet opgevangen worden met de beperkte parkeerplaatsen. Voor het dossier en de feitelijke bouwovertreding wordt dan ook een ongunstig advies gegeven.”
Aangezien het hier gaat om een regularisatie en enkele eenvoudige werken die op een relatief korte termijn gerealiseerd kunnen worden en tijdelijk van aard zijn (plaatsen van padelvelden, verplaatsen van parking en plaatsen van reclame) voor in totaal 2 jaar (gerekend vanaf de voorgaande vergunning op 17/08/2018) kan er een tijdelijke voorwaardelijke vergunning worden verleend tot 18/8/2020. Het goedkeuren van het voorliggende dossier geeft geen aanleiding om het tijdelijke karakter van het project te verlengen.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.
Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 0 parkeerplaatsen.
Er is een vergunning afgeleverd voor het bouwen van een tijdelijke constructie “Plein Publiek 2.0”. De bouwwerken van deze tijdelijke vergunning zijn in uitvoering en nog niet volledig voltooid. Tijdens de uitvoering is er beslist om een paar kleine aanpassingen te doen, deze worden met deze aanvraag geregulariseerd. Door de ontwikkelingen op de terreinen van Triple Living, aanpalend op het betrokken perceel, wordt ook de parking aangepast t.o.v. de laatst vergunde toestand. Tevens worden er tijdelijke padelvelden aangelegd naast de constructie. Het mobiliteitsprofiel wijzigt niet door de bijkomende padelvelden. Het gaat om een activiteit die aansluit bij de reeds vergunde activiteiten op de site en het gaat om een tijdelijke inrichting. Uit de vorige vergunningsaanvraag halen we het volgende: De grootste belasting in zake mobiliteit betreffen het bezoekerspieken van 800 a 1000 hoewel zeer uitzonderlijk. We verwachten deze enkel op zaterdag en niet in de winter en bij slecht weer. Dit omdat dan het terras en de kantoren hun hoogste bezoekersaantallen zullen bereiken. Op elk gegeven moment gezien de spreiding van de dagindeling voorzien we: maximaal 100 tot 150 auto’s met gemiddeld 3 personen.
De werkelijke parkeerbehoefte voor de regularisatie is 0.
|
De plannen voorzien in 134 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.
In de vorige vergunning moesten er 100 parkeerplaatsen voorzien worden. Er worden nu 134 parkeerplaatsen voorzien wat dus ruim voldoende is.
|
Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.
Dit aantal is toereikend.
|
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
De voorzijde van het complex wordt aangepast om zo de vergunde vitrine om te vormen naar een waterzuivering en berging. Drie containers worden hiervoor dwars tegenover de weg geplaatst. De vergunde voorzijde met vitrine is ruimtelijk echter logischer, maar aangezien het hier om een regularisatie gaat, het verplaatsen van de containers veel werk vraagt en het om een tijdelijke constructie gaat, kan de gewenste indeling vooraan tijdelijk worden toegelaten.
Aan de ingangszone worden een aantal containers bovenop de polyvalente ruimte geplaatst, zodat de polyvalente ruimte overdekt is. Deze containers hebben geen functie of toegang. Het terras aan de voorzijde op niveau 2 wordt verminderd met 1 container, om de trappen te laten aansluiten op het terras en een tussenstuk op niveau 1 te kunnen voorzien. Om de toegang tot het sanitair comfortabel te maken vanuit de serre wordt er een extra serre toegevoegd als verbindingsstuk. Deze serre heeft echter een beperkte oppervlakte en heeft nauwelijks een ruimtelijke impact.
Het plaatsen van drie padelvelden en het aanpassen van de parking is vanuit stedenbouwkundig oogpunt aanvaardbaar, aangezien het hier gaat om een tijdelijke invulling. Tijdens het plaatsen van de padelvelden en het voorzien van de parkeerplaatsen dient men rekening te houden met de tijdelijke invulling van het terrein. Constructies en verhardingen dienen eenvoudig verwijderd te kunnen worden.
De schaal van de totale constructie is na de aanpassingen inpasbaar binnen de algemene configuratie van de aanwezige en vergunbare bebouwing op Nieuw Zuid.
Visueel-vormelijke elementen
Vooraan, aan de D’Herbouvillekaai, wordt een zeecontainer verticaal geplaatst met opschrift van onder andere ‘plein publiek’. Volgens artikel 33 van de bouwcode is het voorzien van publiciteit op een container echter niet toegestaan en kan zaakgebonden publiciteit enkel op steigerdoeken, gevels, op het dak en op totems. Het plaatsen van een vrijstaande constructie in functie van reclame wordt ongunstig beoordeeld. Bijgevolg wordt deze container uitgesloten van vergunning.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
In het kader van veiligheid wordt het maximaal aantal toegelaten personen verminderd van 650 personen naar 449 personen, op ongeveer dezelfde oppervlakte. Daardoor krijgen de gebruikers meer ruimte waardoor het gebruiksgenot van het project verhoogt.
De verkeerspolitie heeft vanuit veiligheidsoogpunt geen bezwaar op de aanvraag omgevingsvergunning voor het aanpassen van vergunning 2018930 voor tijdelijke constructie
De ASTRID-veiligheidscommissie levert een voorwaardelijk gunstig advies af met als motivering dat indien de tijdelijke constructie langer dan twee jaar blijft staan, een indoordekking nodig is. Deze voorwaarde is niet van toepassing aangezien de aanvraag voorziet in een periode van twee jaar, geldend vanaf de voorgaande vergunning (17/08/2018).
De aanvraag voorziet niet in een afvalberging. Hoewel de functie tijdelijk is, dient er toch een afvalberging te worden voorzien om zo het afval tijdelijk te stockeren in afwachting van ophaling. Bij voorkeur wordt deze afvalberging ingericht in de berging vooraan, tussen de vitrine en de waterzuivering. Deze berging dient conform artikel 26 uitgevoerd te worden.
In voorgaande voorwaardelijke vergunning (17/08/2018) werd gesteld dat het een constructie betreft voor een tijdelijke periode van twee jaar. Deze tijdelijke periode wordt in voorliggende aanvraag niet verlengd. Er wordt ook nergens een melding gemaakt om deze periode te verlengen in de aanvraag. De voorwaardelijke vergunning wordt bijgevolg geleverd voor een tijdelijke periode tot 18/08/2020.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. er dient een afvalberging voorzien te worden, conform artikel 26 van de bouwcode;
3. bij de aanleg van de padelvelden en de achterliggende parking dient met rekening te houden met de tijdelijke geldigheidsduur van de vergunning.
Uitsluitingen
4. De container met reclame gelegen langs de D’Herbouvillekaai wordt uitgesloten van vergunning.
Geldigheidsduur
De handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 18/08/2020 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond.
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Procedurestap |
Datum |
Indiening aanvraag |
6 augustus 2019 |
Volledig- en ontvankelijk |
2 september 2019 |
Start 1e openbaar onderzoek |
11 september 2019 |
Einde 1e openbaar onderzoek |
10 oktober 2019 |
Beslissing toepassing administratieve lus |
29 november 2019 |
Start 2e openbaar onderzoek |
3 december 2019 |
Einde 2e openbaar onderzoek |
1 januari 2020 |
Gemeenteraad voor wegenwerken |
geen |
Uiterste beslissingsdatum |
14 februari 2020 |
Verslag GOA |
30 januari 2020 |
naam GOA |
Brenda Dierckx |
Administratieve lus
Op de aanvraag wordt een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):
De datum van aanplakking is uitgevoerd na de datum van de start van het openbaar onderzoek.
De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn, werden opnieuw uitgevoerd, om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).
De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken.
Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten
Startdatum |
Einddatum |
Schriftelijke bezwaar-schriften |
Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften |
Petitie-lijsten |
Digitale bezwaar-schriften |
11 september 2019 |
10 oktober 2019 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 december 2019 |
1 januari 2020 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. er dient een afvalberging voorzien te worden, conform artikel 26 van de bouwcode;
3. bij de aanleg van de padelvelden en de achterliggende parking dient met rekening te houden met de tijdelijke geldigheidsduur van de vergunning.
Uitsluitingen
4. De container met reclame gelegen langs de D’Herbouvillekaai wordt uitgesloten van vergunning.
Geldigheidsduur
De handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 18/08/2020 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond.
Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.