Momenteel ligt de eindhalte van buslijn 17 ter hoogte van het Felixpakhuis net voor de woningen met huisnummers 31-35.
Bij de keuze van de locatie voor haltevoorzieningen wordt er zoveel mogelijk rekening gehouden met de bestemming van het aanliggend perceel. De voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een locatie voor een braakliggend terrein, in tweede instantie voor een kantoor en/of commerciële ruimte en als laatste, indien het echt niet anders kan, voor wooneenheden.
Omdat aan de Oudeleeuwenrui ter hoogte van huisnummer 37A een kantoorruimte ligt, stelt de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling, afdeling Mobiliteit voor om - als proef - de eindhalte voor dit perceel te voorzien en na te gaan of dit beter is dan voor de woningen met huisnummers 31-35.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De Oudeleeuwenrui in het district Antwerpen:
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling, afdeling Mobiliteit stelt voor om de bushalte ter hoogte van de nummers 31-35 te verplaatsen.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt de proefopstelling in de Oudeleeuwenrui, district Antwerpen, goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |