Deze uitgaven dienen voor de aankoop van mediaruimte in de zogenaamde 'transporthubs'. Dit zijn plaatsen waar reizigers uit het buitenland aankomen, en waar ze kunnen worden aangesproken om de stad Antwerpen te bezoeken. Ook de voorbije jaren werd deze mediaruimte aangekocht.
In de luchthavens van Zaventem, Charleroi en Eindhoven wordt in 2021 dezelfde plaatsing als in 2020 behouden, namelijk in de bagagehal. De locaties en formaten van de affiches zijn identiek aan deze van 2020. Op deze manier bereikt de stad Antwerpen alle reizigers die in deze luchthavens aankomen, zowel van regionale als van continentale vluchten.
In het internationale treinstation Brussel-Zuid wordt geopteerd om een doorlopende campagne gedurende heel 2021 aan te kopen, in de vorm van digitale affichage op een scherm van 13 m² in de aankomst- en vertrekhal. Ook dit is identiek aan 2020.
Door de Coronacrisis zijn er minder reizigers waardoor de regies compensatie aanbieden onder de vorm van een korting of extra visibiliteit (een gratis extra bord).
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Op 26 juli 2013 (jaarnummer 7581) keurde het college de principes en de aanpak goed voor de uitwerking van een marketing-, merk- en communicatiestrategie om de stad Antwerpen meer nationaal en internationaal op de kaart te zetten.
Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8803) keurde het college de principes goed voor promotie in transporthubs. De stad Antwerpen wil de (buitenlandse) bezoekers die aankomen in België en in de buurt ervan, aanspreken om de stad Antwerpen te bezoeken en wil hiervoor doorlopende affichage inschakelen op de luchthavens van Zaventem, Charleroi (Brussels South) en Eindhoven. Ook worden er periodiek affiches aangekocht in de internationale treinstations van Brussel-Zuid, Rotterdam, Amsterdam en Schiphol.
Op 10 november 2017 werd via collegebesluit (jaarnummer 9783) een nieuw bestek in de markt geplaatst voor planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen.
Op 26 januari 2018 werd via collegebesluit (jaarnummer 696) de raamovereenkomst gegund aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
Deze aankoop gebeurt binnen het raamcontract met mediabureau Initiative (Mediabrands Belgium nv) en zal verrekend worden op het budget externe stadsmarketing 2020 van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. Hiervoor is 295.000 EUR (inclusief btw) voorzien op budgetplaats 5317600000/budgetpositie 6141/functiegebied 2SBS060105A00000.
Het college keurt de vastlegging voor de aankoop van mediaruimte in transporthubs goed voor een bedrag van 294.819,54 EUR aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430415229, goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium nv Ondernemingsnummer: NBE0430415229 |
294.819,54 EUR | budgetplaats: 5317600000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2SBS060105A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA080119 budgetperiode: 2000 |
4005427595 |