Terug
Gepubliceerd op 08/12/2020

2020_CBS_10060 - Externe marketing - Promotie via transporthubs 2021 - Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 04/12/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Verontschuldigd

Koen Kennis, schepen; Claude Marinower, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_10060 - Externe marketing - Promotie via transporthubs 2021 - Vastlegging krediet - Goedkeuring 2020_CBS_10060 - Externe marketing - Promotie via transporthubs 2021 - Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Argumentatie

Deze uitgaven dienen voor de aankoop van mediaruimte in de zogenaamde 'transporthubs'. Dit zijn plaatsen waar reizigers uit het buitenland aankomen, en waar ze kunnen worden aangesproken om de stad Antwerpen te bezoeken. Ook de voorbije jaren werd deze mediaruimte aangekocht.

In de luchthavens van Zaventem, Charleroi en Eindhoven wordt in 2021 dezelfde plaatsing als in 2020 behouden, namelijk in de bagagehal. De locaties en formaten van de affiches zijn identiek aan deze van 2020. Op deze manier bereikt de stad Antwerpen alle reizigers die in deze luchthavens aankomen, zowel van regionale als van continentale vluchten. 

In het internationale treinstation Brussel-Zuid wordt geopteerd om een doorlopende campagne gedurende heel 2021 aan te kopen, in de vorm van digitale affichage op een scherm van 13 m² in de aankomst- en vertrekhal. Ook dit is identiek aan 2020.

Door de Coronacrisis zijn er minder reizigers waardoor de regies compensatie aanbieden onder de vorm van een korting of extra visibiliteit (een gratis extra bord).

Juridische grond

Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.

Aanleiding en context

Op 26 juli 2013 (jaarnummer 7581) keurde het college de principes en de aanpak goed voor de uitwerking van een marketing-, merk- en communicatiestrategie om de stad Antwerpen meer nationaal en internationaal op de kaart te zetten.

Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8803) keurde het college de principes goed voor promotie in transporthubs. De stad Antwerpen wil de (buitenlandse) bezoekers die aankomen in België en in de buurt ervan, aanspreken om de stad Antwerpen te bezoeken en wil hiervoor doorlopende affichage inschakelen op de luchthavens van Zaventem, Charleroi (Brussels South) en Eindhoven. Ook worden er periodiek affiches aangekocht in de internationale treinstations van Brussel-Zuid, Rotterdam, Amsterdam en Schiphol. 

Op 10 november 2017 werd via collegebesluit (jaarnummer 9783) een nieuw bestek in de markt geplaatst voor planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen.

Op 26 januari 2018 werd via collegebesluit (jaarnummer 696) de raamovereenkomst gegund aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.

Algemene financiële opmerkingen

Deze aankoop gebeurt binnen het raamcontract met mediabureau Initiative (Mediabrands Belgium nv) en zal verrekend worden op het budget externe stadsmarketing 2020 van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. Hiervoor is 295.000 EUR (inclusief btw) voorzien op budgetplaats 5317600000/budgetpositie 6141/functiegebied 2SBS060105A00000.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB06 - Antwerpen staat nationaal en internationaal op de kaart en is aantrekkelijk voor alle potentiële bewoners, bezoekers, bedrijven en brains
1SSB0602 - Geïntegreerde producten, diensten en initiatieven versterken de nationale en internationale positie
1SSB060204 - Alle marketingactiviteiten binnen de groep stad Antwerpen dragen bij tot de nationale en internationale positie

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de vastlegging voor de aankoop van mediaruimte in transporthubs goed voor een bedrag van 294.819,54 EUR aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430415229, goed.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
 

Mediabrands Belgium nv
Ildefonse Vandammestraat 5/7D
1560 Hoeilaart

Ondernemingsnummer: NBE0430415229
Rekeningnummer: BE60310059537070

  294.819,54 EUR budgetplaats: 5317600000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 2SBS060105A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080119
budgetperiode: 2000

 

4005427595