Terug
Gepubliceerd op 07/12/2020

2020_CBS_09957 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Verpleiningsproject Karel Pomastraat - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 04/12/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Verontschuldigd

Koen Kennis, schepen; Claude Marinower, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_09957 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Verpleiningsproject Karel Pomastraat - Goedkeuring 2020_CBS_09957 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Verpleiningsproject Karel Pomastraat - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Naar aanleiding van de evaluatie met de buurtbewoners wenst het districtsbestuur, in afwachting van de definitieve heraanleg, een tijdelijke fietsenstalling te plaatsen.

Juridische grond

Op 16 december 2019 keurde de gemeenteraad het gebruikersreglement (jaarnummer 715) en op 17 december 2019 het retributiereglement (jaarnummer 716) voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 goed. 

Aanleiding en context

Van juni 2020 tot oktober 2020 organiseerde het district Wilrijk een pop-up zomertuin in combinatie met een verkeersaanpassing aan de Karel Pomastraat. Via de tijdelijke verkeersaanpasssing wilde het district de woonomgeving rond de Karel Pomastraat, Sint Bavostraat en Druivenstraat aantrekkelijker, kindvriendelijker en veiliger maken. Met de pop-up zomertuin wilde het district een plek bieden waar het leuk vertoeven is voor iedereen. In oktober 2020 organiseerde het team communicatie en participatie van het district een evaluatie met de buurtbewoners over de pop-up zomertuin en de verkeersaanpassing. Uit de evaluatie bleek onder meer dat er nood is aan fietsenstalling.

Het district vraagt hiervoor logistieke ondersteuning aan de dienst Stadsbeheer/Logistiek/Bijzondere Opdrachten en Feestmateriaal. Het gaat om volgend materiaal:

  • 3 fietsnadars.

De fietsnadars worden geplaatst van 7 december 2020 tot en met 15 december 2022. Dit betekent een afwijking  op de standaardperiode van de uitleentermijn. Bijgevolg dient deze aanvraag goedgekeurd te worden door het college.

Adviezen

dienst stadsbeheer/logistiek/bijzondere opdrachten en feestmateriaal Gunstig advies

Gunstig op basis van dossier C003910.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de logistieke ondersteuning goed in het kader van het verpleiningsproject aan de Karel Pomastraat  van 7 december 2020 tot en met 15 december 2022.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Artikel 3

Het college geeft opdracht aan:
DienstTaak
SB/L/BOFHet leveren en/of plaatsen  van het gevraagde materiaal op basis van orderbevesting  C003910