Naar aanleiding van de evaluatie met de buurtbewoners wenst het districtsbestuur, in afwachting van de definitieve heraanleg, een tijdelijke fietsenstalling te plaatsen.
Op 16 december 2019 keurde de gemeenteraad het gebruikersreglement (jaarnummer 715) en op 17 december 2019 het retributiereglement (jaarnummer 716) voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 goed.
Van juni 2020 tot oktober 2020 organiseerde het district Wilrijk een pop-up zomertuin in combinatie met een verkeersaanpassing aan de Karel Pomastraat. Via de tijdelijke verkeersaanpasssing wilde het district de woonomgeving rond de Karel Pomastraat, Sint Bavostraat en Druivenstraat aantrekkelijker, kindvriendelijker en veiliger maken. Met de pop-up zomertuin wilde het district een plek bieden waar het leuk vertoeven is voor iedereen. In oktober 2020 organiseerde het team communicatie en participatie van het district een evaluatie met de buurtbewoners over de pop-up zomertuin en de verkeersaanpassing. Uit de evaluatie bleek onder meer dat er nood is aan fietsenstalling.
Het district vraagt hiervoor logistieke ondersteuning aan de dienst Stadsbeheer/Logistiek/Bijzondere Opdrachten en Feestmateriaal. Het gaat om volgend materiaal:
De fietsnadars worden geplaatst van 7 december 2020 tot en met 15 december 2022. Dit betekent een afwijking op de standaardperiode van de uitleentermijn. Bijgevolg dient deze aanvraag goedgekeurd te worden door het college.
Gunstig op basis van dossier C003910.
Het college keurt de logistieke ondersteuning goed in het kader van het verpleiningsproject aan de Karel Pomastraat van 7 december 2020 tot en met 15 december 2022.
Dienst | Taak |
SB/L/BOF | Het leveren en/of plaatsen van het gevraagde materiaal op basis van orderbevesting C003910 |