Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
De Stad Antwerpen heeft een groot aantal vaste stroomverdeelkasten, verspreid over haar grondgebied en dat van haar districten. Deze worden gebruikt voor de stroombedeling tijdens markten, foren en evenementen. Het proces van betalingen en terugvorderingen van energiefacturen verliep in het verleden eerder moeizaam. Daarom werd geïnvesteerd in een energiemonitoring systeem, waardoor het mogelijk werd om het verbruik per stroomverdeelkast te registreren en stroom vanop afstand aan/uit te schakelen. Op deze manier kan men terugvorderingen vragen aan de hand van het werkelijk verbruik en kan misbruik tot een minimum herleid worden.
Het college keurde op 15 december 2017 (jaarnummer 10925) de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren en plaatsen van een energie-monitoring systeem voor bestaande markt-, foor- en evenementskasten, op basis van bestek GAC/2017/4360, aan Emaze bvba, Van Gansberghelaan 56, 9820 Merelbeke, met ondernemingsnummer BE881.880.250.
Dit raamcontract voorziet eveneens in het onderhoud van het systeem voor de energiemonitoring van de marktkasten in de stad Antwerpen. Dit onderhoud is jaarlijks te betalen.
Door de inkanteling van de evenementencel bij de bedrijfseenheid Stadsbeheer is er geen bestelbon voorzien voor de betaling van dit onderhoudscontract. De stad Antwerpen ontving een factuur van de firma Emaze bvba voor de periode van 1 januari 2020 tot en met 31 december 2020. De te betalen factuur bedraagt in totaal 9.135,50 EUR inclusief btw.
De factuur zal verrekend worden op het exploitatiebudget 5373010000/2LWS080102A00000/6141. Er is voldoende krediet beschikbaar.
Het college keurt correctiebestelling 4105049415 voor het onderhoud van het energie-monitoring systeem voor markt-, foor- en evenementskasten goed voor een bedrag van 9.135,50 EUR, inclusief btw, aan de firma E-maze, Burgemeester Van Gansberghelaan 56, 9820 Merelbeke met ondermeningsnummer BE08 8188 0250.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Correctiebestelling onderhoud energie-monitoring systeem voor markt-, foor- en evenementskasten, E-MAZE Ondermeningsnummer: BE08 8188 0250 |
9.135,50 EUR, inclusief btw | budgetplaats: 5373010000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2LWS080102A00000 subsidie: INTERN fonds: SUB_NR begrotingsprogramma: 2SA060500 budgetperiode: 2000 |
4105049415 |