Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 24 juni 2019 (jaarnummer 00458) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten op het investeringsbudget waarvoor het geraamde bedrag (excl. btw) de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking overschrijdt.
De kandidaat toont zijn technische bekwaamheid aan door middel van volgende documenten :
In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 214.000 EUR.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Hoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.
In functie van het concessieklaar maken van de infrastructuur Olympisch Stadion te Antwerpen Kiel, bracht de bedrijfseenheid Vastgoed de noodzakelijke veiligheidswerken in kaart om voetbalwedstrijden tot op niveau Eerste klasse A te kunnen organiseren. Na intens overleg tussen Politiezone Antwerpen, Brandweer, de bedrijfseenheden Maatschappelijke Veiligheid en Vastgoed maakt de bedrijfseenheid Vastgoed een overzichtsmatrix op van alle opmerkingen die in de betreffende verslagen opgesomd staan. De veiligheidsmatrix wordt vertaald naar een programma van eisen.
Het aspect brandveiligheid is een belangrijk onderdeel van deze overzichtsmatrix. De beschikbare informatie en de tot op heden gemaakte studies zijn voor Brandweer onvoldoende om de risico's van de huidige toestand goed in te kunnen schatten. Een bijkomende studie wordt daarom uitdrukkelijk gevraagd. Bovendien vraagt IBZ/voetbalcel deze specifieke studie in functie van een mogelijke afwijkingsaanvraag.
Met deze opdracht wordt een team aangesteld voor:
Historiek:
Op 2 maart 2018 (jaarnummer 1955) keurde het college de concessieovereenkomst voor negen jaar met KFCO Beerschot-Wilrijk voor de ingebruikname van het olympisch stadion goed.
Eveneens op 2 maart 2018 (jaarnummer 1956) keurde het college de noodzakelijke veiligheidswerken in functie van de concessie goed, waaronder de aanleg van een busparking.
Op 7 september 2018 (jaarnummer 8049) keurde het college de aanvraag tot ontheffing van een ontbossingsverbod, in functie van de aanleg van een nieuwe busparking, goed.
Op 14 juni 2019 (jaarnummer 4990) keurde het college het ontwerp goed voor de aanleg van een busparking en een brandweg met stationeerzone voor hulpdiensten.
Op 5 juli 2019 (jaarnummer 05599) keurde het college de boscompensatie voor de busparking en het vernieuwen van de scheidingsmuur goed. De boscompensatie werd op 10 april 2020 aangepast via het besluit 2020_CBS_03279.
Op 28 februari 2020 (jaarnummer 1940) keurde het college de gunning goed voor het bouwen van een scheidingsmuur.
Op 13 maart 2020 (jaarnummer 02295) keurde het college de omgevingsvergunning OMV_2019135844 goed.
Het college keurt bestek GAC_2020_01144 voor "Evacuatiestudie Olympisch stadion ASET- RSET" goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
GAC |
dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > drempel OZVB (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Evacuatiestudie Olympisch stadion ASET- RSET |
|
budgetplaats: 5322000000 |
volgt later |