Terug
Gepubliceerd op 27/07/2020

2020_CBS_06254 - Politiezone Antwerpen - Verhuisbeweging Lokale Recherche en Nazorg naar Lange Gasthuisstraat 15. Vastleggen krediet 2020 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/07/2020 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_06254 - Politiezone Antwerpen - Verhuisbeweging Lokale Recherche en Nazorg naar Lange Gasthuisstraat 15. Vastleggen krediet 2020 - Goedkeuring 2020_CBS_06254 - Politiezone Antwerpen - Verhuisbeweging Lokale Recherche en Nazorg naar Lange Gasthuisstraat 15. Vastleggen krediet 2020 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

De dienst Aankoop van Politiezone Antwerpen vraagt de volgende geraamde bedragen voor 2020 vast te leggen, om de facturen te kunnen betalen voor:

  • 422.928,00 EUR (inclusief 21% btw) voor de herinrichtingswerken naar een operationele politionele omgeving  (ombouw van verhoorruimtes, inbeslagname lokalen, onthaal en lokalen in kader van Het Nieuwe Werken) aan het gebouw Lange Gasthuisstraat 15, aan AG VESPA, Paradeplein 25, 2018 Antwerpen, ondernemingsnummer 0267.402.0763;
  • 63.957,00 EUR (vrij van btw) voor het uitvoeren van beveiligingswerken (bekabelingswerken,  het plaatsen van een toegangscontrole, plaatsen van camera's) in het gebouw Lange Gasthuisstraat 15, aan Digipolis, Generaal Armstrongweg 1, 2020 Antwerpen, ondernemingsnummer 0860.487.295;
  • 21.042,86 EUR (inclusief 21% btw) voor het leveren en het plaatsen van een inbraakdetectie en een agressiealarm in het gebouw Lange Gasthuisstraat 15, aan de firma The Belgian nv, Slozenstraat 86, 1861 Wolvertem, ondernemingsnummer 0434.631.165;
  • 60.500,00 EUR (inclusief 21% btw) voor het verhuizen van de afdeling Lokale Recherche en Nazorg naar Lange Gasthuisstraat 15, aan de firma J-Ph Vandergoten, Jean Monnetlaan 1A, 1804 Vilvoorde, ondernemingsnummer 0415.534.934;
  • 602,97 EUR (inclusief 21% btw) voor het huren en reinigen van vier warme drankautomaten, aan de firma Selecta Belgium nv, Brouwersvliet 29, 2000 Antwerpen,  ondernemingsnummer 0404.868.991.

Politiezone Antwerpen wenst over te gaan tot de aankoop van kantoormeubilair voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg:

  • 82 refterstoelen, 10 twee-persoons zit-sta bureaus, drie vergadertafels en 23 lockerkasten via het raamcontract GAC_2018_00240;
  • 19 reftertafels via het raamcontract FORCMS-MM-105.

Politiezone Antwerpen wenst over te gaan tot de aankoop van drie drinkwatertoestellen, type Aqualex 20 WG, via het raamcontract GAC/2016/4060. Bij de eerste levering van CO²-patronen voor bruiswater dient een waarborg betaald te worden van 100,00 EUR per CO²-patroon, per drinkwatertoestel worden er twee CO²-patronen voorzien.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

 Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Artikel 47, §2 stelt dat een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Op 31 januari 2003 werd de oprichtingsakte voor de intergemeentelijke samenwerking Digipolis verleden in uitvoering van de oprichtingsbeslissing, goedgekeurd in de gemeenteraad van 18 november 2002 (jaarnummer 2543).

Digipolis is een intergemeentelijke samenwerking die onder de vorm van een opdrachthoudende vereniging werd opgericht, dat wil zeggen dat zij inzake de overgedragen bevoegdheid (telematica) in de plaats treedt van de deelnemende besturen. De deelnemende besturen hebben met andere woorden geen bevoegdheid meer om zelf telematica aan te kopen of te ontwikkelen.

Tijdens de zitting van 21 september 2009 keurde de gemeenteraad de samenwerkingsovereenkomst goed tussen de stad Antwerpen en Vastgoed en Stadsprojecten Antwerpen (AG VESPA) voor het beheer van het politiepatrimonium (jaarnummer 1419).

Tijdens de zitting van 4 september 2015 keurde het college het principe van de verticale bevoegdheidsverdeling eigenaars- en huurdersonderhoud politiepatrimonium tussen Politiezone Antwerpen en AG VESPA goed en dit met ingang vanaf 1 januari 2016 (jaarnummer 6999).

Tijdens de zitting van 10 juni 2016 keurde het college de samenwerkingsovereenkomst goed tussen de stad Antwerpen en AG VESPA voor het huurdersonderhoud, dagelijkse werking en inrichtingswerken in de politiegebouwen. In deze samenwerkingsovereenkomst wordt gesteld dat alle inrichtingswerken ten laste zijn van Politiezone Antwerpen (jaarnummer 4473).

Inrichtingswerken zijn alle werken/investeringen bedoeld om het vastgoed geschikt te maken voor of aan te passen aan de specifieke noden van de huurder. Het betreft zowel de inrichtingswerken bij aanvang van de huur als de aanpassing van het gebouw aan gewijzigde noden in de loop van de huurperiode. De inrichtingswerken die AG VESPA zal uitvoeren, zullen zich beperken tot werken van onroerende aard.

Het college heeft op 21 december 2018 de herstelling en het onderhoud van de veiligheidsinstallaties in de gebouwen van Politiezone Antwerpen, op basis van het bestek LPA/2018/309,  gegund aan de firma The Belgian nv, Slozenstraat 86, 1861 Wolvertem, ondernemingsnummer 0434.631.165 (jaarnummer 11228).

De gemeenteraad heeft op 2 mei 2018 goedgekeurd dat Politiezone Antwerpen gebruik mag maken van het raamcontract van de federale politie met referentie FORCMS-MM-105 perceel 1 'leveren en plaatsen van bureaus en tafels', gegund aan de firma Robberechts nv, Slachthuisstraat 21, 2300 Turnhout, ondernemingsnummer 0423.718.170 (jaarnummer 248).

Het college heeft op 23 augustus 2019 het leveren van divers kantoormeubilair (inclusief wisselstukken), op basis van bestek GAC/2018/00240, gegund als volgt:

  • perceel 1 aan de firma Creasfeer G.com.v, Slagmanstraat 52 te 9080 Lochristi, ondernemingsnummer 0826.747.430;
  • perceel 2 aan de firma Ahrend nv, Romboutsstraat 9 te 1932 Zaventem,  ondernemingsnummer 0477.720.743;
  • perceel 5   aan de firma PAMI nv, Industrielaan 20 te 3900 Overpelt,  ondernemingsnummer 0434.820.019 (jaarnummer 6856).

Het college heeft op 2 maart 2018 het verhuizen binnen de afdelingen en diensten bij Politiezone Antwerpen op basis van bestek LPA/2017/272 gegund aan de firma J-Ph Vandergoten, Jean Monnetlaan 1A, 1804 Vilvoorde, ondernemingsnummer 0415.534.934 (jaarnummer 1709).

Het college heeft op 10 november 2016 de levering en plaatsing van drinkwatertoestellen, inclusief all-in onderhoudscontract op basis van bestek GAC/2016/4060 gegund aan de firma Aqualex bvba, Pontstraat 2A, 8791 Waregem, met ondernemingsnummer 0822.110.137 (jaarnummer 9839). 

Politiezone Antwerpen huurt warme drankautomaten die functioneren met koffiebonen en andere verbruiksgoederen via het gegunde contract van Het Facilitaire Bedrijf van de Vlaamse Overheid met referentie 2017/HFB/OO/33007.

Op het einde van dit jaar loopt het huurcontract voor de Mechelsesteenweg 127-131 ten einde, zonder de mogelijkheid om deze verder te verlengen.

De staat van het gebouw gelegen te Everaertsstraat 105 zorgt er voor dat de medewerkers hun dagelijkse taken niet meer in optimale omstandigheden kunnen uitvoeren.

In afwachting van de verhuis naar het nieuwe Mastergebouw ontstaat thans de mogelijkheid om de afdeling Lokale Recherche en Nazorg volledig te centraliseren in het gebouw gelegen te Lange Gasthuisstraat 15.

Vooraleer de verhuis kan worden gerealiseerd, wenst Politiezone Antwerpen enkele noodzakelijke aanpassingen te laten uitvoeren. AG VESPA  zal instaan voor de coördinatie van deze herinrichtingswerken (afbraak, opbouw, elektriciteit, sanitair, schilderwerken, etc). Om het gebouw functioneel te maken zijn er ook de noodzakelijke veiligheidswerken gepland, zoals het plaatsen van een toegangscontrole, inbraakdetectiesysteem, agressiealarm en veiligheidscamera's.

Voor de inrichting van het gebouw wordt een deel van het huidige meubilair, aanwezig op de Mechelsesteenweg en Everaertstraat meegenomen. Er dient echter ook nieuw meubilair te worden aangekocht:

  • 10 twee persoons zit-sta bureaus:
  • drie vergadertafels;
  • 23 lockerkasten;
  • 19 reftertafels;
  • 82 refterstoelen.

Het nieuw aangekochte kantoormeubilair zal na de verhuis van de Lokale Recherche en Nazorg naar het Mastergebouw verdeeld worden over de verschillende regio- of wijkkantoren.

Om comfort te kunnen bieden aan de medewerkers van Lokale Recherche en Nazorg die deze verhuisbeweging maken, zal er in elke refter en dus op elke verdieping, een koffie- en drinkwatertoestel worden voorzien. Naast de huidige koffie- en drinkwatertoestellen die mee verhuisd zullen worden, dienen nog vier extra koffietoestellen te worden gehuurd en drie extra drinkwatertoestellen te worden aangekocht.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave wordt geraamd op 64.557,00 EUR (vrij van btw) en 587.603,37 EUR (inclusief 21% btw) en kan als volgt verrekend worden op de gewone en buitengewone politiebegroting 2020;

  • 63.957,00 EUR (vrij van btw) op budgetpositie 33000_63351 (buitengewone politiebegroting);
  • 443.970,86 EUR (inclusief 21% btw) op budgetpositie 33000_63351 (buitengewone politiebegroting);
  • 79.382,33  EUR (inclusief 21% btw) op budgetpositie 33000_74151 (buitengewone politiebegroting);
  • 60.500,00 EUR (inclusief 21% btw) op budgetpositie 33000_12506 (gewone politiebegroting);
  • 3.147,21 EUR (inclusief 21% btw) op de budgetpositie 33000_74451 (buitengewone politiebegroting);
  • 600,00 EUR (vrij van btw) op de budgetpositie 33000_51451 (buitengewone politiebegroting);
  • 602,97 EUR (inclusief 21% btw) op de budgetpositie 33000_12412 (gewone politiebegroting).

Op de verschillende budgetposities is voldoende krediet beschikbaar.

Voor de dienstjaren 2021 tot en met 2025 zal op de budgetpositie 33000_12412 (gewone politiebegroting) een bedrag worden voorzien van 17.485,84 EUR (inclusief 21% btw) voor het huren van vier warme drankautomaten voor 58 maanden, onder voorbehoud van de goedkeuring van de gewone politiebegroting 2021 tot en met 2025 door het college, de gemeenteraad en de hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat het bedrag van 422.928,00 EUR (inclusief 21% btw) voor de herinrichtingswerken naar een operationele politionele omgeving  (ombouw van verhoorruimtes, inbeslagname lokalen, onthaal en lokalen in kader van Het Nieuwe Werken) aan het gebouw Lange Gasthuisstraat 15, wordt vastgelegd op AG VESPA, Paradeplein 25, 2018 Antwerpen.

Artikel 2

Het college keurt goed dat het bedrag van 63.957,00 EUR (vrij van btw) voor het uitvoeren van beveiligingswerken aan het gebouw Lange Gasthuisstraat 15, 2000 Antwerpen wordt vastgelegd op Digipolis, Generaal Armstrongweg 1, 2020 Antwerpen. 

Artikel 3

Het college keurt goed dat het bedrag van 21.042,86 EUR (inclusief 21% btw) voor het leveren en het plaatsen van een inbraakdetectie en agressiealarm aan het gebouw Lange Gasthuisstraat15, 2000 Antwerpen wordt vastgelegd op de firma The Belgian nv, Slozenstraat 86, 1861 Wolvertem. 

Artikel 4

Het college keurt goed dat het bedrag van 5.904,00 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van 82 refter stoelen voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via de gegunde raamovereenkomst GAC_2018_00240 wordt vastgelegd op de firma Creasfeer G.com.v, Slagmanstraat 52, 9080 Lochristi.

Artikel 5

Het college keurt goed dat het bedrag van 29.604,39 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van 10 twee-persoons zit-sta bureaus en drie vergadertafels voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via de gegunde raamovereenkomst GAC_2018_00240 wordt vastgelegd op de firma Ahrend nv, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem. 

Artikel 6

Het college keurt goed dat het bedrag van 4.355,34 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van vier rechthoekige en 15 ronde refter tafels voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via de gegunde raamovereenkomst FORCMS-MM-105 van de federale politie wordt vastgelegd op de firma Robberechts nv, Slachthuisstraat 21, 2300 Turnhout.

Artikel 7

Het college keurt goed dat het bedrag van 39.518,60 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van 23 lockerkasten voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via de gegunde raamovereenkomst GAC_2018_00240 wordt vastgelegd op de firma PAMI nv, Industrielaan 20, 3900 Overpelt. 

Artikel 8

Het college keurt goed dat het geraamde bedrag van 60.500,00 EUR (inclusief 21% btw) voor het verhuizen van de afdeling Lokale Recherche en Nazorg naar Lange Gasthuisstraat 15 via de gegunde raamovereenkomst LPA/2017/272 wordt vastgelegd op de firma J-Ph Vandergoten, Jean Monnetlaan 1A, 1804 Vilvoorde.

Artikel 9

Het college keurt goed dat het bedrag van 3.147,21 EUR (inclusief 21% btw) voor het leveren en plaatsen van drie drinkwatertoestellen via het gegunde raamcontract GAC/2016/4060 wordt vastgelegd op de firma Aqualex bvba, Pontstraat 2A, 8791 Waregem.

Artikel 10

Het college keurt goed dat het bedrag van 600,00 EUR (vrij van btw) voor de waarborg van de geleverde CO²-patronen bruiswater via het gegunde raamcontract GAC/2016/4060 wordt vastgelegd op de firma Aqualex bvba, Pontstraat 2A, 8791 Waregem.

Artikel 11

Het college keurt goed dat het bedrag van 602, 97 EUR (inclusief 21% btw) voor het huren van vier warme drankautomaten via het gegunde contract van Het Facilitaire Bedrijf van de Vlaamse Overheid met referentie 2017/HFB/OO/33007 wordt vastgelegd op de firma Selecta Belgium nv, Brouwersvliet 29, 2000 Antwerpen.

Artikel 12

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon / Vastleggingsnummer
Vastleggen krediet 2020 voor de herinrichtingswerken naar een operationele politionele omgeving  (ombouw van verhoorruimtes, inbeslagname lokalen, onthaal en lokalen in kader van Het Nieuwe Werken) aan het gebouw Lange Gasthuisstraat 15.

AG VESPA, Paradeplein 25, 2018 Antwerpen, ondernemingsnummer 0267.402.076
422.928,00 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_63351
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054204
Vastleggen krediet 2020 voor het uitvoeren van beveiligingswerken (bekabelingswerken, plaatsen van een toegangscontrole, plaatsen van camera's) aan het gebouw Lange Gasthuisstraat 15, 2000 Antwerpen.

Digipolis, Generaal Armstrongweg 1, 2020 Antwerpen, ondernemingsnummer 0860.487.295


63.957,00 EUR (vrij van btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_63351
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054208
Vastleggen krediet 2020 voor het leveren en het plaatsen van een inbraakdetectie en agressiealarm aan het gebouw Lange Gasthuisstraat15, 2000 Antwerpen.

The Belgian nv, Slozenstraat 86, 1861 Wolvertem, ondernemingsnummer 0434.631.165
21.042,86 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_63351
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054306
Vastleggen krediet 2020 voor de aankoop van 82 refter stoelen voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via het raamcontract GAC_2018_00240.

Creasfeer G.com.v, Slagmanstraat 52, 9080 Lochristi, ondernemingsnummer 0826.747.430
5.904,00 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054193
Vastleggen krediet 2020 voor de aankoop van 10  twee-persoons zit-sta bureaus  en drie vergadertafels voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via het raamcontract GAC_2018_00240.

Ahrend nv, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743.
29.604,39 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054194
Vastleggen krediet 2020 voor de aankoop van vier rechthoekige en 15 ronde refter tafels voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via de gegunde raamovereenkomst FORCMS-MM-105 van de federale politie

Robberechts nv, Slachthuisstraat 21, 2300 Turnhout, ondernemingsnummer 0423.718.170



4.355,34 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054195

Vastleggen krediet 2020 voor de aankoop van 23 lockerkasten voor het personeel van Lokale Recherche en Nazorg via het raamcontract GAC_2018_00240.

PAMI nv, Industrielaan 20, 3900 Overpelt, ondernemingsnummer 0434.820.019  

39.518,60 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054196

Vastlegging van het krediet 2020 voor het verhuizen van de afdeling Lokale Recherche en Nazorg naar Lange Gasthuisstraat 15  via de gegunde raamovereenkomst LPA/2017/272.

J-Ph Vandergoten, Jean Monnetlaan 1A, 1804 Vilvoorde, ondernemingsnummer 0415.534.934 
60.500,00 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_12506
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054218

Vastleggen van het krediet 2020 voor het leveren en plaatsen van drie drinkwatertoestellen bij de afdeling Lokale Recherche en Nazorg, Lange Gasthuisstraat 15, 2000 Antwerpen via het raamcontract GAC/2016/4060.

Aqualex bvba, Pontstraat 2A, 8791 Waregem, ondernemingsnummer 0822.110.137


3.147,21 EUR (inclusief 21% btw)

budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74451
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000

4006054219

Vastleggen van het krediet 2020 voor de waarborg voor de aankoop van zes CO²-patronen voor bruiswater.

Aqualex bvba, Pontstraat 2A, 8791 Waregem, ondernemingsnummer 0822.110.137


600,00 EUR (vrij van btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_51451
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054221

Vastlegging krediet 2020 voor het huren van vier warme drankautomaten (van 1 november tot en met 31 december) bij de afdeling Lokale Recherche en Nazorg, Lange Gasthuisstraat 15, 2000 Antwerpen via het gegunde contract van Het Facilitaire Bedrijf van de Vlaamse Overheid met referentie 2017/HFB/OO/33007.

Selecta Belgium nv, Brouwersvliet 29, 2000 Antwerpen, ondernemingsnummer 0404.868.991


602,97 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_12412
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
400173

Huren van vier warme drankautomaten (van 1 januari 2021 tot en met 30 oktober 2025) bij de afdeling Lokale Recherche en Nazorg, Lange Gasthuisstraat 15, 2000 Antwerpen via het gegunde contract van Het Facilitaire Bedrijf van de Vlaamse Overheid met referentie 2017/HFB/OO/33007.

Selecta Belgium nv, Brouwersvliet 29, 2000 Antwerpen, ondernemingsnummer 0404.868.991


17.485,84 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_12412
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100 tot en met 2500, onder voorbehoud van de goedkeuring van de politiebegroting door het college, gemeenteraad en hogere overheid
nog niet van toepassing