Terug
Gepubliceerd op 27/07/2020

2020_CBS_06253 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2020/373. Raamovereenkomst schoenen en motorlaarzen. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/07/2020 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_06253 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2020/373. Raamovereenkomst schoenen en motorlaarzen. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring 2020_CBS_06253 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2020/373. Raamovereenkomst schoenen en motorlaarzen. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 236 van de Nieuwe Gemeentewet stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.

Argumentatie

De mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking is een tweefasige procedure. In de eerste fase wordt de oproep tot mededinging gepubliceerd. Kandidaat-inschrijvers kunnen een aanvraag tot deelneming indienen.

De kandidaat-inschrijvers zullen beoordeeld worden als volgt:

De juridische situatie van de kandidaat-inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (uitsluitingscriterium):

  • UEA en bijhorende bewijsstukken.

De economische en financiële draagkracht van de kandidaat-inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):

Nr.SelecetiecriteriaMinimumvereisten
1De goedgekeurde (geconsolideerde) jaarrekeningen van de kandidaat-inschrijver gedurende de laatste drie boekjaren of bij een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst, voor zover de wetgeving van het land van de kandidaat-inschrijver deze neerlegging voorschrijft of in voorkomend geval op basis van andere gepaste stukken. Voor de kandidaat-inschrijvers van wie de jaarrekening beschikbaar zijn bij de NBB zal Politiezone Antwerpen de opgegeven cijfers controleren op basis van de gepubliceerde informatie op de website van de NBB; andere kandidaat-inschrijvers voegen de jaarrekening en respectievelijk andere gepaste stukken toe aan de aanvraag tot deelneming.
Gevraagd document
2Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
  • Voor perceel 1 te beschikken over een totale omzet van minstens 450.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 2 te beschikken over een totale omzet van minstens 200.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 3 te beschikken over een totale omzet van minstens 60.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 4 te beschikken over een totale omzet van minstens 600.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 5 te beschikken over een totale omzet van minstens 100.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 6 te beschikken over een totale omzet van minstens 10.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 7 te beschikken over een totale omzet van minstens 10.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 8 te beschikken over een totale omzet van minstens 50.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 9 te beschikken over een totale omzet van minstens 2.500 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht;
  • Voor perceel 10 te beschikken over een totale omzet van minstens 100.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht.

Opmerking:

Indien men wenst in te schrijven voor een combinatie met percelen 3, 6, 7 en/of 9 dient men minstens te beschikken over een omzet van 300.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht.

Indien men wenst in te schrijven voor een combinatie met percelen 1, 2, 4, 5, 8, en/of 10 dient men minstens te beschikken over een omzet van 800.000 euro per jaar in de afgelopen drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht.

3Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Gevraagd document


De technische bekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):

Nr.SelectiecriteriaMinimumvereisten
1Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

De kandidaat-inschrijver zal drie relevante referenties per perceel waarvoor hij wenst in te schrijven, voorleggen van leveringen van schoenen en motorlaarzen bij private en/of publieke organisaties.

De kandidaat-inschrijver zal per referentie volgende zaken verplicht vermelden:

  • naam van de organisatie; 
  • e-mailadres en/of telefoonnummer firma van de firma; 
  • een omstandige beschrijving van de opdracht in ongeveer tiental lijnen; 
  • het budget en looptijd van de opdracht. 

Elke referentie dient te worden vergezeld door een attest van goede uitvoering.

Gebruik hiervoor het sjabloon van bijlage “Sjabloon referenties”.
2Een controle door de aanbestedende overheid of, in diens naam, door een bevoegd officieel orgaan van het land waar de leverancier gevestigd is, onder voorbehoud van instemming door dit orgaan. Deze controle heeft betrekking op de productiecapaciteit van de leverancier en, zo nodig, op diens mogelijkheden inzake studie en onderzoek en de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen.

De kandidaat-inschrijver zal voldoende gestructureerde organisatie en capaciteit aantonen aan de hand van: 

  • het organogram van de kandidaat-inschrijver;
  • de structuur voor aanwerving en opleiding.
De structuur voor opvolging en naleving van kwaliteitsvereisten, resultaats- of middelengericht.
3De gemiddelde tewerkstelling over de voorbije gepubliceerde drie boekjaren vanuit de sociale balans.

Gevraagd document

4Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.
Omstandige omschrijving van het gedeelte dat in onderaanneming wordt gegeven + bewijsstukken van onderaanneming in het kader van I.4. Uitsluitingsgronden en kwalitatieve selectie.

Er is geen beperking voor de selectie van kandidaten.

In de tweede fase zal het bestek bezorgd worden aan de geselecteerde kandidaten en worden de gunningscriteria meegedeeld. Hiervoor zal opnieuw goedkeuring gevraagd worden aan het college.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Politiezone Antwerpen zal overeenkomstig artikel 2 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten voor prestaties die het voorwerp van deze opdracht uitmaken tevens kunnen optreden als aankoopcentrale voor de geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus; zijnde de lokale politiezones en de federale politie (grondgebied België).

Aanleiding en context

De gegunde raamovereenkomsten voor de schoenen en motorlaarzen lopen af in 2021 (jaarnummers 02536 en 06449).

Daarom wenst Politiezone Antwerpen opnieuw een raamovereenkomst te sluiten voor het leveren van verschillende soorten schoenen en motorlaarzen voor een periode van maximaal 48 maanden.

Politiezone Antwerpen zal overeenkomstig artikel 2 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten voor prestaties die het voorwerp van deze opdracht uitmaken tevens kunnen optreden als aankoopcentrale voor de geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus; zijnde de lokale politiezones en de federale politie (grondgebied België).

Hiertoe wordt een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking uitgeschreven met referentie PZA/2020/373.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave kan verrekend worden op de gewone politiebegroting. Voor de dienstjaren 2021 tot en met 2025 zal op budgetpositie 33000_12405 voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat een raamovereenkomst wordt gesloten voor het leveren van schoenen en motorlaarzen voor een periode van maximaal 48 maanden en dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie PZA/2020/373.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Leveren van schoenen en motorlaarzen   Budgetplaats: 60030
Budgetpositie: 33000_12405
Functiegebied: TDLP1SVG080101
Subsidie: SUB_NR
Fonds: LPA
Begrotingsprogramma: NR
Budgetperiode: 2100 - 2200 - 2300 - 2400 - 2500

Voor de dienstjaren 2021 tot en met 2025 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.
Nog niet van toepassing

Bijlagen

  • 2020_07-02_Selectieleidraad.pdf