Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 24 juni 2019 (jaarnummer 00458) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten op het investeringsbudget waarvoor het geraamde bedrag (excl. btw) de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking overschrijdt.
Met betrekking tot de technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid van de inschrijvers, stelt de aanbestedende overheid (samengevat) de volgende kwalitatieve selectiecriteria vast:
Voor meer details inzake de kwalitatieve selectiecriteria, verwijzen we naar de opdrachtdocumenten.
Deze overheidsopdracht beoogt het sluiten van een raamovereenkomst met drie deelnemers (per perceel), voor zover het aantal geschikte offertes voldoende groot is. Deze deelnemers worden gekozen op basis van het gunningscriterium prijs.
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Om de gebouwen van het stedelijk patrimonium van de groep Antwerpen te onderhouden en gebruiksvriendelijk te houden voor burgers en medewerkers, is het noodzakelijk om snel en vakkundig herstellingen en aanpassingen te kunnen uitvoeren. Voor een aantal kleinere werken is het tijds- en kostenbesparend om te werken via een raamovereenkomst. Tijdens het gebruik van een gebouw zijn er op allerlei vakdomeinen interventies nodig voor correctief en preventief onderhoud, meer specifiek voor de vakdomeinen algemene bouwwerken, schrijnwerk en sanitair op basis van regie-uren op afroep.
In het verleden werd voor de uitvoering van deze werken raamovereenkomst GAC/2015/3452 uitgeschreven, welke op 4 augustus 2020 afloopt. Aangezien er een blijvende operationele behoefte bestaat tot uitvoering van deze werken, vraagt Vastgoed om te kunnen beschikken over een nieuwe raamovereenkomst. De Gemeenschappelijke aankoopcentrale stelt voor om voor deze opdracht openbare procedure GAC_2019_01076 uit te schrijven.
Het college keurt bestek GAC_2019_01076 voor "Raamovereenkomst voor werken in regie, onderhouds- en aanverwante bouwwerken, schrijnwerk en sanitair" goed en keurt eveneens goed dat:
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
GAC |
dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > drempel OZVB (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor werken in regie, onderhouds- en aanverwante bouwwerken, schrijnwerk en sanitair |
|
budgetplaats: meerdere |
met orderbons |
Raamovereenkomst voor werken in regie, onderhouds- en aanverwante bouwwerken, schrijnwerk en sanitair |
budgetplaats: meerdere |
met orderbons |