Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Er werd een gemotiveerd verslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.
Alvorens de offertes inhoudelijk te beoordelen, werden bij de volgende inschrijvers substantiële onregelmatigheden vastgesteld, zodat deze niet verder werden betrokken in het onderzoek van de aanbestedende overheid:In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek.
In toepassing van artikel 58, §1 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, heeft de aanbestedende overheid het recht, in geval ze ervoor kiest de opdracht te plaatsen in de vorm van afzonderlijke percelen, er slechts enkele te gunnen en eventueel te besluiten de andere op te nemen in één of meer nieuwe opdrachten, desnoods volgens een andere plaatsingsprocedure.
In toepassing van artikel 85 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, houdt het volgen van een procedure geen verplichting in tot het gunnen of het sluiten van de opdracht. De aanbestedende overheid kan zowel afzien van het gunnen of het sluiten van de opdracht als de procedure herbeginnen, desnoods op een andere wijze.
Voor de opdracht Raamovereenkomst pool dienstverleners voor renovatiebegeleiding perceel 2 (energieadvies aan scholen) werd mededingingsprocedure met onderhandeling GAC_2019_00989 uitgeschreven. Op 16 juli 2020 dienden de volgende firma's een offerte in:
Het college keurt de stopzetting goed voor perceel 2 van de Raamovereenkomst pool dienstverleners voor renovatiebegeleiding (energieadvies aan scholen), op basis van bestek GAC_2019_00989.