Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Wijziging opdracht
De minimis-regel (artikel 38/4 Koninklijk Besluit Uitvoering)
Verrekening/ |
Motivatie |
In meer |
Termijn-verlenging |
Percentage btw |
MW 18 | Op vraag van de klant, uitbreken vloer en nieuwe beplating en vloerafwerking voorzien volgens de nieuwe afmetingen van de badkamer die iets vergroot is | 271,33 EUR |
1 |
6% |
TOTAAL exclusief btw |
271,33 EUR | 1 | ||
6% btw |
16,28 EUR |
Aanvullende opdracht (artikel 38/1 Koninklijk Besluit Uitvoering)
Verrekening/ |
Motivatie |
In meer |
Termijn-verlenging |
Percentage btw |
MW 14 | Leveren en plaatsen van betondalles om terras terug heraan te leggen na volledig herlegging van afvoerleidingen fecaal/hemelwater die een ander tracé volgen dan voorzien. | 2.028,79 EUR | 4 |
6% |
MW 15 | Leveren en plaatsen van twee nieuwe putdeksels in bestaande uitsparing zodat het deksel gelijk komt aan omringende betonplaat, de bestaande deksels blijken te onstabiel. | 294,09 EUR | 1 | 6% |
MW 16 | Afkappen roetvorming ter hoogte van oude schouwen om roetdoorslag, die omvangrijker bleek dan voorzien, te vermijden. | 407,82 EUR | 1 | 6% |
MW 16 | Primer op ondergrond ter hoogte van vroegere schouwen om roetdoorslag te vermijden. | 187,98 EUR | 0 | 6% |
MW 16 | Gyplat beplating ter hoogte van schouwen omdat primer nog niet voldoende bufferde. | 187,91 EUR | 1 | 6% |
MW 16 | Bijkomend afkappen pleisterwerk bureau op vraag van de klant. | 339,85 EUR | 2 | 6% |
MW 16 | Afkappen bepleistering, bijkomende stortkosten na weghalen van container. | 84,69 EUR | 0 | 6% |
MW 16 | Bijkomende plaatselijke herstelwerken aan cementering in berging en technische ruimte, lacunes na wegnemen technieken. | 169,93 EUR | 2 | 6% |
MW 16 | Bijkomende herstelwerken, materiaalkost. | 51,98 EUR | 0 | 6% |
MW 17bis | Leveren en plaatsen van maatwerk plinten (H:13 cm) naar bestaand model, geen standaardartikel (zelf te maken) 57,37 lm ter vervanging beschadigde plinten. (De 264,06 EUR op de verrekening zijn hoeveelheden in meer). | 1.335,00 EUR | 3 | 6% |
MW 19 | Gordijnkast ter hoogte van achtergevel keuken, na verwijderen tussenwand blijken bestaande gordijnkasten op verschillende hoogte te hangen in één ruimte. | 652,08 EUR | 1 | 6% |
MW 19 | Uitbekleden schouw bureau parochie met gipsbeplating, na verwijderen behang blijkt er een grote opening centraal in de schouw te zitten. | 176,35 EUR | 1 | 6% |
MW 19 | Plamuren schouw bureau verdieping, na verwijderen behang blijkt deze vol gaten te zitten. | 67,66 EUR | 1 | 6% |
MW 19 | Dichtwerken openingen oude schouwen omwille van geluidsoverdracht. | 334,96 EUR | 1 | 6% |
MW 19 | Vastzetten niet pas geplaatste bestaande gordijnkasten om aansluiting met nieuwe pas geplaatste plafonds te verzekeren. | 74,98 EUR | 1 | 6% |
MW 23 | Plaatsen van bolarmaturen uit de badkamer in de gang verdieping opdat in de gang en de traphal allemaal dezelfde bolarmaturen hangen. |
234,00 EUR
|
0 |
6% |
MW23 | Leveren en plaatsen bijkomende inbouwspots (badkamer) in de plaats van de bolarmaturen, inclusief demonteren bolarmaturen. | 421,80 EUR | 0,5 |
6% |
MW23 | Bijkomend plaatsen van twee opbouw stopcontacten in wasplaats, afzonderlijke kringen (wasmachine, droogkast) op vraag van de klant | 313,20 EUR | 0,5 |
6% |
TOTAAL | 7.363,07 EUR |
20 |
||
6% btw | 441,78 EUR |
Samenvatting
De wijzingen opdracht worden ter goedkeuring voorgelegd en kan als volgt kan worden samengevat:
Omschrijving |
In meer |
De minimis-regel (artikel 38/4 AUR) |
271,33 EUR |
Aanvullende opdrachten (artikel 38/1 AUR) |
7.363,07 EUR |
Totaal |
7.634,40 EUR |
6% btw over |
458,06 EUR |
Algemeen totaal inclusief btw |
8.092,46 EUR |
De bestaande toestand van het gebouw was verschillend dan zoals opgenomen in het aanbestedingsdossier. Dit is aan het licht gekomen tijdens de ontmantelingswerken. Ook werden tijdens de uitvoering een aantal niet substantiële wijzigingen ten opzichte van het aanbestedingsdossier doorgevoerd ten voordele van een kwalitatieve en duurzame verbetering voor het toekomstig gebruik. De uitvoering van de werken werd hieraan aangepast.
Om de continuïteit van de uitvoering en betalingen te garanderen dient er bijkomend een bedrag van 7.634,40 EUR + 458,06 EUR (6% btw) = 8.092,46 EUR inclusief btw te worden vastgelegd. De uitvoeringstermijn wordt met 21 werkdagen verlengd zonder bijkomende kosten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om, met ingang van 1 januari 2019, de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
In toepassing van artikel 38/1 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor aanvullende opdrachten die noodzakelijk zijn geworden en die niet in de oorspronkelijke opdracht waren opgenomen wanneer de verandering van opdrachtnemer niet mogelijk is om economische of technische redenen en tot aanzienlijk ongemak of een aanzienlijke kostenstijging zou leiden voor de aanbesteder. De wijziging van de opdracht mag het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigen en blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
In toepassing van artikel 38/4 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor zover het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigt en de wijziging ligt lager dan de Europese bekendmaking en blijft beperkt tot 15% of 10% voor leveringen of diensten van het oorspronkelijke opdrachtbedrag .
Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
Bestek GAC/2018/00455. Renovatie Sint-Willibrorduspastorij, Heilig Hartstraat 11, 2600 Berchem - Gunning | college | 5 april 2019 | 2988 |
Heilig Hartstraat 11, 2600 Berchem - Renovatie Sint-Willibrorduspastorij. Wijziging opdracht - Goedkeuring | college | 10 januari 2020 | 00139 |
In de zitting van 5 april 2019 (jaarnummer 2988) keurde het college de gunning goed voor "Renovatie Sint-Willibrorduspastorij", op basis van bestek GAC_2018_00455, aan Maes en Coucke bvba, Tieltstraat 22, 8720 Dentergem, met ondernemingsnummer 0817.669.418, voor een bedrag van 157.141,70 EUR inclusief btw.
De uitgave bedraagt 8.092,46 EUR, 6% btw inbegrepen en zal verrekend worden op investeringsbudget 2020. Er is voldoende krediet beschikbaar.
Het college keurt de wijziging van de opdracht goed voor een bedrag van 7.634,40 EUR + 458,06 EUR (6% btw) = 8.092,46 EUR voor de renovatie Sint-Willibrorduspastorij gelegen Heilig Hartstraat 11, 2600 Berchem.
Het college keurt de correctiebestelbon goed voor 7.634,40 EUR + 458,06 EUR (6%btw) = 8.092,46 EUR inclusief btw goed aan Maes en Coucke bvba, Tieltstraat 22, 8720 Dentergem met ondernemingsnummer 0817.669.418 voor het project P09282 voor de renovatie Sint-Willibrorduspastorij gelegen Heilighartstraat 11, 2600 Berchem.
Het college keurt de termijnverlenging van 21 kalenderdagen goed zonder bijkomende kosten.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
P09282 - Renovatie Sint-Willibrorduspastorij Maes en Coucke bvba Ondernemingsnummer: 0817.669.418 |
8.092,46 EUR inclusief btw |
budgetplaats: 5322000000 budgetpositie: 221 functiegebied: 2HMS060301P09282 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA040790 budgetperiode: 2000 |
4105052046 |