Terug
Gepubliceerd op 09/03/2020

2020_CBS_02111 - Stedelijk bedrijfsvastgoed. IVA Kinderopvang. Kloosterstraat 45-49, 2000 Antwerpen - Uitbreiding kinderdagverblijf Pagadder. Verkoop van mobiele units. Openbare online verkoop (dossier V3891) - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 06/03/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_02111 - Stedelijk bedrijfsvastgoed. IVA Kinderopvang. Kloosterstraat 45-49, 2000 Antwerpen - Uitbreiding kinderdagverblijf Pagadder. Verkoop van mobiele units. Openbare online verkoop (dossier V3891) - Goedkeuring 2020_CBS_02111 - Stedelijk bedrijfsvastgoed. IVA Kinderopvang. Kloosterstraat 45-49, 2000 Antwerpen - Uitbreiding kinderdagverblijf Pagadder. Verkoop van mobiele units. Openbare online verkoop (dossier V3891) - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 8°,a van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen is bevoegd voor de daden van beschikking over roerende goederen, met uitzondering van het aangaan van de dadingen.

Argumentatie

Het college besliste op 8 november 2019 (jaarnummer 9106) om de mobiele units gelegen in de Kloosterstraat 45-49, 2000 Antwerpen online te veilen. Op 12 november 2019 werden de units via raamcontract met veilinghuis I&O Auctions (GAC/2018/00440) online aangeboden voor 10.000,00 EUR (met een minimumbod van 10.250,00 EUR) voor een periode van drie weken. Op 4 december 2019 liep deze periode af. Er werd geen bod uitgebracht, de units werden niet verkocht.
 
Daarop besliste het college op besliste op 13 december 2019 (jaarnummer 10312) om de mobiele units gelegen in de Kloosterstraat 45-49, 2000 Antwerpen nogmaals online te veilen. Op 16 december 2019 werden de units via raamcontract met veilinghuis I&O Auctions (GAC/2018/00440) online aangeboden voor 5.000,00 EUR (met een minimumbod van 5.250,00 EUR) voor een periode van drie dagen. Op 19 december 2019 liep deze periode af. Het hoogste bod voor de units bedraagt 25.250,00 EUR. De units werden verkocht.

Aanleiding en context

Op 29 januari 2016 (jaarnummer 796) keurde het college de nieuwe operationele werking goed met betrekking tot de beleidsvoorbereiding en -advisering voor huisvesting en huisvestingsbehoeften van alle stadsdiensten en stedelijke processen in of op stedelijk bedrijfsvastgoed.

Op 21 december 2016 (jaarnummer 752) nam het managementteam kennis van de geactualiseerde uitgangspunten voor goed beheer van de stedelijke vastgoedportefeuille.  

Op 15 december 2017 (jaarnummer 11020) besliste het college om de vastgoedcompetenties en -beheer van groep stad Antwerpen zoveel mogelijk te centraliseren bij AG VESPA. 

Uitbreiding pagadder

Op 27 mei 2011 (jaarnummer 10678)  keurde het college de uitbreiding van stedelijk kinderdagverblijf Pagadder met 56 kindplaatsen goed.

Op 13 januari 2012 (jaarnummer 210) keurde het college de tijdelijke stedenbouwkundige vergunning voor de uitbreiding van kinderdagverblijf Pagadder mits voorwaarden goed.

Op 28 mei 2015 (jaarnummer 4513) keurde het college de indiening van de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning (eerste verlenging vergunning mobiele units) bij het ministerie van de Vlaamse Regering, Ruimte Vlaanderen, goed.

Op 9 november 2018 (jaarnummer 9772) keurde het college de aanvraag tot omgevingsvergunning goed (tweede verlenging vergunning mobiele units). Het college besliste  de vergunning af te leveren aan de aanvrager. De mobiele units moeten ten laatste op 1 maart 2020 verwijderd zijn.

Op 8 november 2019 (jaarnummer 9106) keurde het college de verkoop en verkoopsvoorwaarden voor de mobiele units goed.

Op 13 december 2019 (jaarnummer 10312) keurde het college de verkoop en aangepaste verkoopsvoorwaarden voor de mobiele units goed.

Raamcontract veilighuis

Op 7 juni 2019 (jaarnummer 4836) keurde het college het raamcontact (GAC/2018/00440) voor het aanstellen van een veilinghuis goed.

Algemene financiƫle opmerkingen

De kosten van de huidige veiling en de voorgaande veiling worden ter goedkeuring aan het college voorgelegd, evenals de opbrengsten van de verkoop van de mobiele units.

Ontvangsten Bedrag 
netto opbrengst veiling 25.250,00 EUR

 

Betaling commissie Bedrag 
netto opbrengst veiling 25.250,00 EUR
opgeld 17% btw op netto opbrengst veiling  4.292,50 EUR
totaal 21% btw op opgeld 901,43 EUR
Totaal commissie  5.193,93 EUR
 
De firma I&O Auctions bvba, ondernemingsnummer BE 0832.572.972, rekent voor deze onlineverkoop een commissie aan van 5.193,93 EUR, inclusief btw. De commissie bedraagt 17% van 'de verkoopbedragen' + 21% btw, zoals bepaald in de gunning van het raamcontract GAC/2018/00440.
De opvolging van betaling gebeurt via het randsysteem AVIAS.

Beleidsdoelstellingen

5 - Woonstad
2WNS02 - Stadsontwikkeling
2WNS0201 - Reguliere taken
2WNS020101 - Vespa als instrument voor stadsontwikkeling
4 - Harmonieuze stad
2HMS02 - Kinderopvang
2HMS0202 - Stedelijke kinderopvang
2HMS020201 - Kwalitatief, efficiƫnt en modern opvangaanbod

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college neemt kennis van de online verkoop van de mobiele units, geplaatst in de Kloosterstraat 45-49, 2000 Antwerpen, op 19 december 2019 voor een bedrag van 25.250,00 EUR.

Artikel 2

Het college keurt het commissieloon van 5.193,93 EUR inclusief btw goed. Het commissieloon wordt uitbetaald aan I&O Auctions, Pieter De Nefstraat 2, 2300 Turnhout met ondernemingsnummer NBE 0832 572 972.

Artikel 3

De financieel directeur regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Ontvangsten boeken

I & O Auctions
Pieter De Nefstraat 2
2300 Turnhout

Ondernemingsnummer: NBE 0832 572 972

25.250,00 EUR

 

Budgetplaats:5530503000
Budgetpositie: 265i
Functiegebied: 2HMS020201A00000
Subsidie: SUB_NR
Begrotingsprogramma:  2SA040945
Budgetperiode: 2000
 
ordernummer 1004458224 

 De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Betaling commissie

I & O Auctions
Pieter De Nefstraat 2
2300 Turnhout

Ondernemingsnummer: NBE 0832 572 972
Rekeningnummer: BE45 3631 7693 2989

5.193,93 EUR
inclusief btw

budgetplaats: 5530501000
budgetpositie:613
functiegebied: 2HMS020201A00000
subsidie:SUB_NR
begrotingsprogramma:2SA040945
budgetperiode:2000
4005390513 

Bijlagen

  • Overzicht kavels per veiling.pdf
  • Samenvatting V3891 Perceel 1.pdf
  • Verkoopfactuur.pdf