Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
1. de gemeentelijke projecten;
2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.
Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: |
OMV_2019127553 |
Gegevens van de aanvrager: |
de heer Abraham Henig met als adres Hertoginstraat 32 te 2018 Antwerpen |
Ligging van het project: |
Hertoginstraat 42 te 2018 Antwerpen |
Kadastrale gegevens: |
afdeling 6sectie F nr. 1425F5 |
Vergunningsplichten: |
Stedenbouwkundige handelingen. |
Voorwerp van de aanvraag: |
verbouwen en uitbreiden van een meergezinswoning met 4 entiteiten |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 11/12/1964: vergunning (18#81001) voor een verbouwing.
Vergunde/vergund geachte toestand
- meergezinsgebouw
- o.b.v. advies stedelijke dienst ‘geacht vergund’:
“Gunstig advies voor 3 vergund geachte woningen op basis van kadaster en oude woonkaarten”
- 3 bouwlagen onder zadeldak;
- kroonlijsthoogte 11,17 m;
- bouwdieptes gelijkvloers en 1ste verdieping: 10 m met uitsprong aan rechterzijde tot 16,5m;
- bouwdiepte 2de verdieping 10 m;
- gevel: geen relevante informatie beschikbaar.
Huidige toestand
- meergezinsgebouw met 3 entiteiten:
- bouwdiepte gelijkvloers: linkerzijde tot 12,85 m (uitbreiding met veranda) en rechterzijde tot 16,5m;
- bouwdiepte 1ste verdieping: 10 m met uitsprong aan rechterzijde tot 16,5m;
- bouwdiepte 2de verdieping: 10 m;
- gevel in beige natuursteen met decoratieve elementen met plint in blauwe hardsteen, buitenschrijnwerk in witgeschilderd hout, smeedijzeren borstwering aan ramen 1ste verdieping en dak afgewerkt in roofing.
Gewenste toestand
- meergezinsgebouw met 4 entiteiten:
- 3 bouwlagen onder zadeldak;
- kroonlijsthoogte aan de voorgevel is 11,57 m;
- bouwdiepte gelijkvloers: 17 m;
- bouwdiepte 1ste verdieping: 10 m met uitsprong aan rechterzijde tot 17 m;
- bouwdiepte 2de verdieping: 10 m met uitsprong aan rechterzijde tot 13 m;
- terrassen op platte daken;
- nieuwe dakkapellen voor- en achteraan;
- achtergevel voorzien van grijze bepleistering en witte stalen spijlen voor balustrades.
Inhoud van de aanvraag
- vermeerderen van 3 naar 4 wooneenheden;
- uitbreiden van het bouwvolume van de achterbouw;
- interne constructieve werken;
- plaatsen van dakkapellen voor- en achteraan;
- verhogen van de kroonlijst vooraan tot 11,57 m;
- voorzien van dakterrassen op platte daken.
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
Advies |
brandweer/ risicobeheer/ preventie |
15 januari 2020 |
14 februari 2020 |
Voorwaardelijk gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie |
Datum advies gevraagd |
Datum advies ontvangen |
Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam |
15 januari 2020 |
27 januari 2020 |
stadsontwikkeling/ mobiliteit |
15 januari 2020 |
28 januari 2020 |
stadsontwikkeling/ vergunningen/ stedenbouwkundige vergunningen/ geacht vergund |
15 januari 2020 |
28 januari 2020 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
(Ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:
het appartement op de bovenste verdieping heeft een netto vloeroppervlakte van ca.42m² gemeten in de zone met binnenhoogte van 1,8m. Slechts 20,25m² van deze zone heeft een binnenhoogte van 2,6m. Dit is minder dan de helft van de totale oppervlakte en voldoet bijgevolg niet aan dit artikel;
de leefruimte en woonkamer op de gelijkvloerse verdieping zijn 38,3 m², met een diepte van ca. 11,50 m en hebben slechts lichtinval via het raam en deur in de achtergevel (samen ca. 2m²);
er wordt een nieuwe septische put voorzien. Deze is 3000 liter en dus te klein voor 9 GE. Er dient een tank voorzien te worden van minstens 3200 liter.
Sectorale regelgeving
- MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
- Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
- Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > OVERIGE REGELGEVING)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)
- BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen wordt betrokken bij de beoordeling van de verenigbaarheid van de aanvraag met de goede ruimtelijke ordening.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
De bestaande vergund geachte meergezinswoning blijft behouden. Een meergezinswoning is functioneel inpasbaar in de hoofdzakelijke woonomgeving van de Hertoginstraat.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
Om de ruimtelijke kwaliteit van de dakwoning te garanderen, wordt de opdeling in een leefruimte en een aparte slaapkamer ongunstig geadviseerd. De oppervlakte van deze woning is immers te klein om in aanmerking te komen voor een 1-slaapkamerappartement. Een oppervlakte van 42m² kan hoogstens voldoende woonkwaliteit bieden als studio. Daarom wordt in voorwaarde opgelegd om geen tussenmuur te plaatsen tussen de slaapkamer en de leefruimte. Beide ruimtes dienen als één geheel te functioneren, wat kenmerkend is voor een studio.
Omwille van de privacy is het ruimtelijk niet aanvaardbaar om het nieuwe uitpandig terras aan de tweede verdieping te vergunnen, wegens de rechtstreekse inkijk op het perceel van de linkerbuur. Dit terras wordt uitgesloten van deze vergunning. Om gelijkaardige reden (zijdelings inkijk) moet een klein deel van het terras op de eerste verdieping aangepast worden, wat eveneens in rood op plan wordt aangeduid.
Mits het naleven van de hierboven gestelde voorwaarden, kan ingestemd worden met het volume en het woonprogramma zoals voorgesteld. Door het uitbreiden van het woonprogramma met 1 woonentiteit bereikt het pand de toegelaten draagkracht, doch wordt ze niet overschreden. Het voorgestelde project komt inzake het aantal bouwlagen en dakvorm overeen met de algemene configuratie van de aanwezige bebouwing in de omgeving. De geplande uitbreidingswerken aan de achtergevel zijn niet storend voor de omgeving en in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.
Visueel-vormelijke elementen
Er is geen bezwaar tegen de beperkte verhoging van de kroonlijst van de voorgevel en de plaatsing van dakerkers. Om de gevel in harmonie te houden met het straatbeeld wordt opgelegd om de nieuwe kroonlijst opnieuw te voorzien als een witte houten kroonlijst die minstens 40 cm uitsteekt van de voorgevel. Het pleisterwerk van de opgehoogde voorgevel moet met zorg aansluiten op de kleurstelling van de onderliggende gevel.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.
Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 1 parkeerplaats.
De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding. Het aantal wooneenheden wijzigt van 3 naar 4. Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm . De bijkomende woning creëert een parkeerbehoefte van 1.
|
De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.
|
Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.
De aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte maar de plaatsen kunnen om stedenbouwkundige redenen niet gerealiseerd worden. Voorliggende aanvraag heeft betrekking op een pand met een perceelsbreedte van minder dan of gelijk aan 8 m. Volgens artikel 12, §3, 1° (Levendige plint) van de bouwcode is een toegangspoort voor een autobergplaats niet toegelaten.
|
Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 1.
Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.
|
Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 1 plaats.
|
Fietsvoorzieningen:
Voor het bijkomend appartement met 1 slaapkamer moeten 2 fietsenstallingen voorzien worden.
Deze worden voorzien met een hangsysteem in de gang op het gelijkvloers.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Het nieuwe dakappartement voldoet niet aan artikel 21 van de bouwcode inzake minimale plafondhoogte. Er is geen reden om af te wijken van de minimale plafondhoogte van 2m60. In voorwaarde bij deze vergunning wordt daarom opgelegd om de nieuwe dakerkers uit te voeren met deze gegarandeerde minimale plafondhoogte. De aangepaste erker mag echter niet groter uitgevoerd worden dan noodzakelijk om de visuele impact op het straatbeeld te beperken. De aangepaste uitvoering van de dakerker wordt in rood aangeduid op de plannen.
Daarnaast beschikt het daggedeelte van het gelijkvloerse appartement over onvoldoende lichtinval om te voldoen aan de minimale eisen uit artikel 24 van de bouwcode. De raamopening in de achtergevel is onvoldoende om de woonkwaliteit van het appartement te garanderen. In samenspraak met de aanvrager, wordt een afwijking toegestaan op voorwaarde dat de raamopening van de keuken gemaximaliseerd wordt, door het wegnemen van de gemetselde gevelpost, en er een translucente dakkoepel boven de eetruimte voorzien wordt met een grootte van 1,5 m². Beide voorwaarden worden in rood aangeduid op de plannen.
Er is geen aanleiding om af te wijken van artikel 43 inzake septische putten. Hiervoor wordt een voorwaarde opgenomen bij deze vergunning.
Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de woning aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. de dakerkers in het zadeldak uit te voeren zoals in rood aangeduid op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_01_Nieuwe voorgevel.pdf”, “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_02_Nieuwe achtergevel.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_S_N_01_Nieuwe doorsnede A_A”;
3. de raamopening van de gelijkvloerse keuken uit te voeren zonder gevelpost tussen de glazen deur en het aanliggend raam, zoals in rood aangeduid op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_02_Nieuwe gelijkvloers.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_02_Nieuwe achtergevel.pdf”;
4. een bijkomende dakkoepel uit te voeren van 1m op 1,5m in de gelijkvloerse eetruimte te garanderen, zoals aangeduid in rood op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_02_Nieuwe gelijkvloers.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_03_Nieuwe verdiep 1.pdf”;
5. de dakterrassen op de 1ste verdieping te perken, zoals aangeduid in rood op het plan “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_03_Nieuwe verdiep 1.pdf”;
6. het dakappartement uit te voeren zonder vaste tussenmuur tussen leefruimte en slaapkamer, zoals aangeduid op het plan “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_05_Nieuwe zolder.pdf”;
7. de nieuwe kroonlijst uit te voeren als een witte houten bakgoot die minstens 40cm uit het gevelvlak uitsteekt, zoals aangeduid op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_01_Nieuwe voorgevel.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_S_N_01_Nieuwe doorsnede A_A”;
8. de septische put dient een minimale inhoud van 3200 liter te bevatten;
9. na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen.
Uitsluitingen
Geen vergunning wordt verleend voor het uitpandig terras op de tweede verdieping, zoals aangeduid in rood op het plan “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_04_Nieuwe verdiep 2.pdf”.
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Procedurestap |
Datum |
Indiening aanvraag |
16 december 2019 |
Volledig- en ontvankelijk |
15 januari 2020 |
Start openbaar onderzoek |
geen |
Einde openbaar onderzoek |
geen |
Gemeenteraad voor wegenwerken |
geen |
Uiterste beslissingsdatum |
14 maart 2020 |
Verslag GOA |
26 februari 2020 |
naam GOA |
Katrijn Apostel |
Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. de dakerkers in het zadeldak uit te voeren zoals in rood aangeduid op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_01_Nieuwe voorgevel.pdf”, “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_02_Nieuwe achtergevel.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_S_N_01_Nieuwe doorsnede A_A”;
3. de raamopening van de gelijkvloerse keuken uit te voeren zonder gevelpost tussen de glazen deur en het aanliggend raam, zoals in rood aangeduid op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_02_Nieuwe gelijkvloers.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_02_Nieuwe achtergevel.pdf”;
4. een bijkomende dakkoepel uit te voeren van 1m op 1,5m in de gelijkvloerse eetruimte te garanderen, zoals aangeduid in rood op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_02_Nieuwe gelijkvloers.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_03_Nieuwe verdiep 1.pdf”;
5. de dakterrassen op de 1ste verdieping te perken, zoals aangeduid in rood op het plan “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_03_Nieuwe verdiep 1.pdf”;
6. het dakappartement uit te voeren zonder vaste tussenmuur tussen leefruimte en slaapkamer, zoals aangeduid op het plan “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_05_Nieuwe zolder.pdf”;
7. de nieuwe kroonlijst uit te voeren als een witte houten bakgoot die minstens 40cm uit het gevelvlak uitsteekt, zoals aangeduid op de plannen “ROOD_BA_Hertogin42-1825_G_N_01_Nieuwe voorgevel.pdf” en “ROOD_BA_Hertogin42-1825_S_N_01_Nieuwe doorsnede A_A”;
8. de septische put dient een minimale inhoud van 3200 liter te bevatten;
9. na uitvoering van de werken te voldoen aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen.
Uitsluitingen
Geen vergunning wordt verleend voor het uitpandig terras op de tweede verdieping, zoals aangeduid in rood op het plan “ROOD_BA_Hertogin42-1825_P_N_04_Nieuwe verdiep 2.pdf”.
Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.