De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
De ingreep, waarbij een rechtsafslagverbod voor vrachtverkeer van meer dan 3,50 ton op het kruispunt van de Bredabaan (N1) naar de Deurnsebaan (N160) ingevoerd wordt voor het verkeer vanuit het zuid-westen op kilometerpunt 46k120, beantwoordt aan het standpunt ingenomen door het district Merksem en het college gezien dit gevraagd werd in de collegiale brief die op 17 januari 2020 gestuurd werd naar het Agentschap Wegen en Verkeer. Daarin is er wel sprake dat dit verhaal ook ruimer bekeken moest worden (ontlasten Bredabaan van vrachtverkeer en langs Albertkanaal sturen).
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling (afdeling mobiliteit) heeft het voorstel onderzocht en geeft gunstig advies.
Het college keurde in zitting van 17 januari 2020 (jaarnummer 463) de collegiale brief goed waarbij aan het Agentschap Wegen en Verkeer gevraagd werd om een afslagverbod in te stellen voor zwaar verkeer op het kruispunt van de Bredabaan en de Deurnsebaan.
Het college geeft gunstig advies voor het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Bredabaan in het district Merksem.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
SW/MOB | overmaken van stedelijk advies aan AWV |