Terug
Gepubliceerd op 28/09/2020

2020_CBS_07843 - Politiezone Antwerpen - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking PZA/2020/375. Drukken, verpakken en verzenden personeelsblad - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 25/09/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_07843 - Politiezone Antwerpen - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking PZA/2020/375. Drukken, verpakken en verzenden personeelsblad - Goedkeuring 2020_CBS_07843 - Politiezone Antwerpen - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking PZA/2020/375. Drukken, verpakken en verzenden personeelsblad - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 33 § 2 van  de Wet tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.

Argumentatie

De juridische situatie van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (uitsluitingsgrond):

Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten (impliciete verklaring op erewoord).

De economische en financiële draagkracht van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criteria (selectiecriteria):

  • het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's;
  • jaarrekeningen of uittreksels uit de jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft;
  • een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.

De technische bekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criteria (selectiecriteria):

  • een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren;
  • een geldig ISO 14001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubeheersystemen;
  • stalen, beschrijvingen of foto's, waarvan de echtheid wordt aangetoond op verzoek van de aanbestedende overheid;
  • het bewijs van de inschrijving van de kandidaat of inschrijver in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.

De offertes zullen beoordeeld worden aan de hand van volgende gunningscriteria:

Criterium Weging
Prijs 40
Kwaliteit en afwerking

25

Uitvoeringstermijn

20

Plan van aanpak

15

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Het gegunde raamcontract voor het drukken, verpakken en verzenden van het personeelsblad liep af eind 2019 (jaarnummer 7342).

Politiezone Antwerpen heeft een bevraging gedaan bij het personeel waaruit blijkt dat er nog een grote vraag is naar een personeelsblad op papier.  Indien het personeelsblad nu in een elektronische vorm verschijnt, zou er minder interesse zijn. Politiezone Antwerpen wilt wel de komende jaren gebruiken om de digitalisering ook door te voeren voor het personeelsblad. Dit kan samengaan met de verhuis naar het Mastergebouw en de lancering van de nieuwe website.

Politiezone Antwerpen wenst daarom een raamovereenkomst te sluiten voor het drukken, verpakken en verzenden van het personeelsblad voor een periode van 48 maanden.

Hiertoe wordt een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking met referentie PZA/2020/375 uitgeschreven.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave kan verrekend worden op de gewone begroting stad Antwerpen (drukken en verpakken personeelsblad) en van Politiezone Antwerpen (verzenden personeelsblad).

Op kostenplaats 5312076000 van de stad Antwerpen en op budgetpositie 33000_12307 van Politiezone Antwerpen is voor het dienstjaar 2020 voldoende krediet beschikbaar. Voor de dienstjaren 2021, 2022, 2023 en 2024 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de gewone begroting stad Antwerpen en de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat Politiezone Antwerpen een raamovereenkomst sluit voor een periode van 48 maanden en dat hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie PZA/2020/375.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Drukken en verpakken personeelsblad

 

De financiële gevolgen worden door stad Antwerpen gedragen op basis van onderstaande financiële gegevens:

Budgetpositie: 6141
Functiegebied: 2VGS010101A00000
Kostenplaats: 5312076000
Intern ordernummer: 531047615

Voor de dienstjaren 2020, 2021, 2022, 2023 en 2024 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de gewone begroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Nog niet van toepassing

 

Omschrijving

Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Verzenden personeelsblad  

De financiële gevolgen worden door de Politiezone Antwerpen gedragen op basis van onderstaande financiële gegevens:

Budgetplaats: 60010
Budgetpositie: 33000_12307
Functiegbied: TDLP1SVG080101
Subsidie: SUB_NR
Fonds: LPA
Begrotingsprogramma: NR
Budgetperiode: 2000 - 2100 - 2200 - 2300 - 2400
 
Voor de dienstjaren 2000, 2021, 2022, 2023 en 2024 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.
Nog niet van toepassing

Bijlagen

  • 20200828_375_Bestek Drukken Personeelsblad.pdf