De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Het aantal parkeerplaatsen neemt toe met drie plaatsen.
De Olijftakstraat in het district Antwerpen:
Om ter hoogte van het Maritiem Huis (nummer 7 tot en met 13) de aan- en afrijdende bussen te faciliteren, werd destijds een geel onderbroken belijning op de stoeprand aangebracht over een lengte van 15 meter. Deze markering wordt nu weggenomen.
Het college keurde op 26 juni 2020 (jaarnummer 5618) het overkoepelend aanvullend verkeersreglement 'beperkt eenrichtingsverkeer voor speed pedelecs, aanpassing onderborden' goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Olijftakstraat in het district Antwerpen goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in de gemeenteraad van 30 juni 2011 (jaarnummer 860).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.