Terug
Gepubliceerd op 09/11/2020

2020_CBS_09262 - Selectieleidraad GAC_2020_01263 - Raamovereenkomst ontwikkelinitiatieven - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 06/11/2020 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_09262 - Selectieleidraad GAC_2020_01263 - Raamovereenkomst ontwikkelinitiatieven - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_09262 - Selectieleidraad GAC_2020_01263 - Raamovereenkomst ontwikkelinitiatieven - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

Inzake de kwalitatieve selectie dient de inschrijver om zijn technische bekwaamheid aan te tonen per perceel 2 casusopdrachten toe te voegen uitgevoerd de laatste 2 jaar die relevante ervaring aantonen.

Voor de percelen 1 tot en met 8:

De inschrijver voegt per perceel 2 casusopdrachten toe uitgevoerd de laatste 2 jaar (vanaf 2018) die betrekking hebben op het geven van in-house opleidingen of ontwikkelinitiatieven op maat ontwikkeld voor en gegeven op de werkvloer van de opdrachtgever over de thema’s uit de betreffende percelen waarvoor een offerte wordt ingediend.

Voor de percelen 9 en 10:

De inschrijver voegt per perceel (minimaal) 2 casusopdrachten toe uitgevoerd de laatste 2 jaar (vanaf 2018) die betrekking hebben op individuele (perceel 9) of team- (perceel 10) coaching van de beschreven doelgroepen.

Er worden maximaal 8 kandidaten per perceel toegelaten tot de volgende fase, behalve in de percelen 8, 9 en 10. In deze percelen wordt er een maximum van 10 kandidaten toegelaten per perceel. Indien meer geschikte kandidaten indienden, zal een rangschikking gemaakt worden waarbij de casusopdrachten van elke kandidaat-inschrijver gequoteerd worden op basis van de inhoud en relevantie voor het perceel op 100 punten. Uit de casusopdrachten moet blijken dat de dienstverlener voldoende ervaring heeft met het geven van in-house opleidingen aan gelijkaardige doelgroepen met betrekking tot de thema’s van het betreffende perceel (percelen 1 tot en met 8) of het coachen van leidinggevenden/experten of teams (percelen 9 en 10). Het wordt beoordeeld aan de hand van volgende criteria:

  • Know-how en expertise: de voorgestelde casusopdrachten moeten de expertise binnen de inhoud van het perceel aantonen.
  • De voorgestelde opdrachten tonen aandacht voor actieve werkvormen en transfer van het geleerde.
  • Mate waarin de casusopdracht aantoont dat de opdracht aangepast is aan de specifieke doelgroep en context van de opdracht gevende organisatie.

Juridische grond

In toepassing van artikel 89, §1, eerste lid, 3° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat het een opdracht voor sociale en andere specifieke diensten opgesomd in bijlage III betreft.

In toepassing van artikel 38, §3, derde lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 38, §3, derde lid bepaalde termijn van ten minste 30 dagen voor ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Met meer dan 7.000 medewerkers is stad Antwerpen de grootste stedelijke organisatie van het land. Iedereen geeft elke dag het beste van zichzelf: van straatvegers tot museumdirecteurs, van administratief bedienden tot loodgieters en maatschappelijk werkers. Stad Antwerpen wil een werkgever zijn waar medewerkers continu groeien. Elk van onze medewerkers, ongeacht taalniveau of opleiding, moet een persoonlijk leerpad kunnen volgen dat leidt tot de optimale ontwikkeling van zijn of haar talenten. Deze opdracht wordt deels aan de markt uitbesteed om de expertise van de markt te benutten om een zo kwalitatief mogelijk aanbod aan te bieden.

Deze aankoop betreft de opvolging van huidige raamovereenkomst GAC_2016_3810 die afloopt op 31 juli 2021.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS08 - Personeel
2SBS0805 - Personeelsmanagement
2SBS080504 - Loopbaancentrum

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt selectieleidraad GAC_2020_01263 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor ontwikkelinitiatieven goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling wordt uitgeschreven met Europese bekendmaking;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

Ontwikkelintitiatieven alle percelen 

budgetplaats: 5201200000
budgetpositie: 61418
functiegebied: 2SBS080504A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080112
budgetperiode: 2100, 2200, 2300, 2400, 2500 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
Met orderbons

Bijlagen

  • 2020_01263_selectieleidraad.pdf
  • 2020-01263 Bijlage_3_Tabel_casusopdracht.xlsx