Terug
Gepubliceerd op 02/06/2020

2020_CBS_04655 - Bestek GAC_2018_00496 - Raamovereenkomst voor het leveren van enveloppen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 29/05/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_04655 - Bestek GAC_2018_00496 - Raamovereenkomst voor het leveren van enveloppen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_04655 - Bestek GAC_2018_00496 - Raamovereenkomst voor het leveren van enveloppen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 100.000 euro (exclusief btw.)

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de  volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 55 punten.
  2. Dienstverlening op een totaal van 15 punten.
  3. Leveringstermijn op een totaal van 10 punten.
  4. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen op een totaal van 20 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

De stad Antwerpen heeft ervoor gekozen om haar communicatie met bewoners, bedrijven, bezoekers en studenten zoveel mogelijk digitaal te laten verlopen. Dit betekent echter niet dat drukwerk geen plaats meer heeft in de mediamix van de stad. Er is dus nog steeds nood aan enveloppen. Onder de vorm van een raamovereenkomst wenst de stad Antwerpen voor de komende 4 jaar verscheidene soorten bedrukte enveloppen aan te kopen.

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2018_00496 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor leveren van enveloppen goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure wordt uitgeschreven met Europese bekendmaking;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor het leveren van enveloppen   budgetplaats:diverse
budgetpositie:6141
functiegebied:diverse
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:diverse
budgetperiode: 2000
met orderbons
Raamovereenkomst voor het leveren van enveloppen   budgetplaats:diverse
budgetpositie:6141
functiegebied:diverse
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:diverse
budgetperiode: 2100, 2200, 2300, 2400 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
met orderbons

Bijlagen

  • 00496_20200403_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 00496_inventaris.xlsx
  • 00496_20200417_bestek_def.pdf