Wekelijks agendeert de dienst Bestuurszaken/Besluitvorming een bijgewerkte inventaris van de schriftelijke vragen, zodat de collegeleden steeds een duidelijk overzicht hebben.
Artikel 31 van het Decreet lokaal bestuur voorziet dat de gemeenteraadsleden het recht hebben aan de burgemeester en aan het college mondelinge en schriftelijke vragen te stellen.
Artikel 10 van het basisreglement 'Bestuurlijke Organisatie stad Antwerpen' (BOSA) regelt de manier waarop op schriftelijke vragen wordt geantwoord.
Tijdens week 22 ontving de dienst Bestuurszaken/Besluitvorming schriftelijke vragen van gemeenteraadsleden.
Het college neemt kennis van volgende schriftelijke vragen van week 22 (nieuwe vragen in grijstint):
Nummer |
Vraag van |
Onderwerp |
Gesteld aan |
Opmerking |
00141 |
Caroline Bastiaens |
Wegvallen Gesco's Fakkeltheater & Elcker-Ik |
schepen Ait Daoud |
|
00144 |
Mie Branders |
Rup St Anneke |
schepen De Ridder |
|
00145 |
Ilse van Dienderen |
RUP Pelikaan: stand van zaken |
schepen De Ridder |
|
00149 |
Mie Branders |
Aanvullende financiële hulp - Nieuwe steunnorm |
schepen Meeuws | |
00150 |
Joris Giebens |
Interieur apotheek Peeters |
de burgemeester | |
00151 |
Martine Vrints |
Thuiswerken |
schepen Ait Daoud | |
00158 |
Wouter Vanbesien |
Veelplegers Corona-overtredingen |
de burgemeester | |
00159 |
Joris Giebens |
Bronbemaling |
schepen De Ridder en schepen Marinower | |
00161 |
Ilse van Dienderen |
Corona / stadslandbouw / korte keten: overzicht initiatieven |
schepen Meeuws | |
00170 |
Karen Maes |
Sluiting sorteerstraten |
schepen Duchateau | |
00172 |
Peter Mertens |
Terugval overslag, werkloosheid en concessiebeleid in de haven |
schepen De Ridder |