De Graaf van Hoornestraat heeft een breed straatprofiel waardoor de maximumsnelheid van 30 km/uur frequent overschreden wordt. Eerder werden daarom ook al buskussens en verkeersgeleiders aangebracht.
De rijbaan wordt in deze proefopstelling versmald door het verbreden van de parkeerstroken.
Fietsers rijden gemengd met het overige verkeer. Wegens de vaak onaangepaste rijsnelheden worden op de rijbaan ook fietssuggestiestroken aangebracht.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Deze proefopstelling zal worden gemonitord en loopt automatisch af op het moment dat de straat heraangelegd wordt.
De Graaf van Hoornestraat in het district Antwerpen:
In afwachting van de geplande heraanleg worden in de Graaf van Hoornestraat als proefopstelling de parkeerstroken verbreed en fietssuggestiestroken aangebracht.
Het college keurt de proefopstelling in de Graaf van Hoornestraat, district Antwerpen, goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie | alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit
|
SW/Beheer & Operaties | aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |
SW/Mobiliteit, Publieke Ruimte en Beheer & Operaties en LP/VK | in samenspraak de proefopstelling tussentijds evalueren |