Terug
Gepubliceerd op 14/12/2020

2020_CBS_10161 - Omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden - OMV_2020103397. Jan Van Canlaan ZN. District Hoboken - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 11/12/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_10161 - Omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden - OMV_2020103397. Jan Van Canlaan ZN. District Hoboken - Goedkeuring 2020_CBS_10161 - Omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden - OMV_2020103397. Jan Van Canlaan ZN. District Hoboken - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

 

Aangezien verkavelingen niet voorkomen op de Vlaamse of provinciale lijst, is het college bevoegd voor de vergunning.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer :

OMV_2020103397

Gegevens van de aanvrager:

BVBA LSG met als adres Dr.-Van de Perrestraat 315 te 2440 Geel

Eigenaars:

Timothy en Marlies Segal - Van Elsacker met als adres Lumbeeckstraat 49 te 2660 Hoboken (Antwerpen)

Kadastrale gegevens:

afdeling 37 sectie C nr. 134V2

Vergunningsplichten:

verkavelen van gronden

Voorwerp van de aanvraag:

verkavelen van een perceel in 1 lot voor woningbouw

 

Omschrijving aanvraag

 

Relevante voorgeschiedenis

-         10 juli 2020: positief stedenbouwkundig attest (20206) voor 1 bouwgrond.

 

Vergunde/vergund geachte toestand

-          woning met tuin op het adres Lumbeeckstraat 49.

 

Huidige toestand

-          perceel met een oppervlakte van 503 m²;

-          woning met tuin op het adres Lumbeeckstraat 49;

-          de tuin grenst achteraan met een breedte van 10,50 meter aan de Jan Van Canlaan, in het noorden aan het Nello en Patrascheplein en in het zuiden aan de woning met adres Lumbeeckstraat 45;

-          bijgebouw in de tuin.

 

Gewenste toestand

-          bouwgrond met een oppervlakte van 300 m² voor woningbouw:

  • eengezinswoning;
  • type gesloten bebouwing, aan te sluiten op wachtgevel van woning op huisnummer 45;
  • maximum 3 bouwlagen en een plat dak;
  • maximum kroonlijsthoogte 8,50 meter;
  • maximum bouwdiepte 11 meter;

-          afbreken van een tuinhuis;

-          restperceel blijft als tuin bij woning op het adres Lumbeeckstraat 49.

 

 

Inhoud van de aanvraag

-          afsplitsen van een deel van een tuin voor 1 lot voor woningbouw.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Fluvius System Operator

8 september 2020

19 oktober 2020

Voorwaardelijk gunstig

PROXIMUS

8 september 2020

11 september 2020

Geen advies

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

stadsontwikkeling/ energie en milieu Antwerpen

7 september 2020

25 september 2020

stadsontwikkeling/ vergunningen/ dienst milieuvergunningen

7 september 2020

21 september 2020

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup.  Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend punt:

-          artikel 6 Harmonie en draagkracht: een vrij te kiezen dakvorm en contrasterend materiaalgebruik kunnen de harmonie verstoren.

 

Sectorale wetgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving besluit de toegevoegde project-MER-screeningsnota dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn. De nota wordt aanvaard.
 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
 

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen  voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

 

-          Normen en percentages betreffende de verwezenlijking van een sociaal of bescheiden woonaanbod

Niet van toepassing.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

Om te voldoen aan de bouwcode, zullen de voorschriften wat betreft dakuitvoering, volume en materiaalgebruik worden aangepast (zie verder).

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag omvat het verkavelen van een grond. Er wordt 1 lot aangeboden voor een eengezinswoning. De beoogde functie ‘wonen’ is in overeenstemming met de bestemming als woongebied en inpasbaar in de omgeving. Deze functie sluit aan bij de kenmerkende woonfuncties aanwezig op de omliggende percelen aan de Jan Van Canlaan.

 

In het voorschrift Achtertuinstrook – Constructies ontbreekt de toegelaten bestemming voor bijgebouwen, namelijk tuinberging. Het voorschrift wordt aangevuld.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Het voorgestelde volume is mits opvolging van de aangepaste voorschriften, vanuit stedenbouwkundig oogpunt aanvaardbaar.

 

In de voorgestelde verkavelingsvoorschriften wordt vermeld dat de dakvorm vrij te kiezen is. Om een correcte aansluiting bij de woningen gelegen aan de Jan Van Canlaan te realiseren wordt in de voorschriften opgenomen dat het bouwvolume moet uitgewerkt worden met 3 bouwlagen en een plat dak. Dit wordt aangepast aan de voorschriften en het voorschrift Nokhoogte wordt geschrapt.

 

Het voorschrift Uitbouw (veranda, carport) heeft betrekking op een achterliggende zone die geschikt is voor bijgebouwen. Om mogelijke verwarring hierover te vermijden wordt dit voorschrift geschrapt.

 

In het voorschrift Achtertuinstrook – Constructies ontbreekt een verwijzing naar de zone voor bijgebouwen op het verkavelingsplan. Het voorschrift wordt aangevuld.

 

Visueel-vormelijke elementen

De concrete inpasbaarheid in het straatbeeld dient op het niveau van de aanvraag tot stedenbouwkundige handelingen te worden beoordeeld.

 

In het voorschrift Materiaalgebruik wordt er verwezen naar de integratie in de omgeving. Om dit te bekomen wordt in dit voorschrift ”of een duidelijk contrast” geschrapt en wordt opgenomen dat de gevels moeten uitgevoerd worden met een lichte gevelsteen.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Gezien de beperkte impact van de aangevraagde verkavelingsvergunning wordt geoordeeld dat de aanvraag in overeenstemming is met de goede ruimtelijke ordening.

 

In het voorschrift Terrassen worden de bepalingen over opritten geschrapt aangezien dat hier niet van toepassing is. Ook de maximum oppervlakte van 50m² wordt geschrapt. De grootte van het terras moet voldoen aan de bepalingen van de bouwcode.

 

Het goed is gelegen in de wijk Moretusburg of Hertogvelden, waar er mogelijk verontreiniging is door zware metalen. Bijgevolg worden er enkele voorwaarden opgelegd die hiermee verband houden.

 

Mobiliteitsimpact

Gezien de bestemming van het lot, met name eengezinswoning, worden er geen mobiliteitsproblemen verwacht.

 

Een toekomstige aanvraag voor stedenbouwkundige handelingen dient te voldoen aan artikels 29 en 30 van de bouwcode om de mobiliteitsimpact voldoende op te vangen.

In het voorschrift Type gebouw wordt “maar niet verplicht” met betrekking tot de autostaanplaats geschrapt. Of een autostaanplaats binnen het hoofdgebouw al dan niet verplicht is, zal worden afgewogen in een toekomstige aanvraag voor stedenbouwkundige handelingen.

 

 

Advies aan het college

Aan het college wordt voorgesteld om de omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden te verlenen onder voorwaarden.

  

Geadviseerde voorwaarden

1.      de bijgevoegde stedenbouwkundige voorschriften dienen strikt toegepast te worden. Ze worden evenwel met volgende bepalingen gewijzigd en/of aangevuld:

  • de voorschriften Volume en Dakuitvoering worden gewijzigd met de bepaling dat de dakvorm dient uitgevoerd te worden in een plat dak, het voorschrift met betrekking op een hellend dak wordt geschrapt;
  • het voorschrift Nokhoogte wordt geschrapt;
  • in het voorschrift Type gebouw wordt “maar niet verplicht” geschrapt;
  • in het voorschrift Materiaalgebruik wordt “of een duidelijk contrast” geschrapt en het voorschrift wordt aangevuld met de bepaling dat de gevels moeten opgetrokken worden in lichte gevelsteen;
  • het voorschrift Uitbouw (veranda, carport) wordt geschrapt;
  • in het voorschrift Terrassen worden de bepalingen over opritten geschrapt alsook de maximum oppervlakte van 50m²;
  • het voorschrift Achtertuinstrook – Constructies wordt aangevuld met een verwijzing naar de zone voor bijgebouwen op het verkavelingsplan en met de toegelaten bestemming voor de bijgebouwen, namelijk tuinberging;

2.       de aangebrachte nieuwe leeflaag met een dikte van 30 cm moet te allen tijde behouden blijven. Indien om een of andere reden deze leeflaag eventueel (plaatselijk) moet worden verwijderd (bv. voor het bouwen van een of andere constructie) dan moeten de grondwerken en de afvoer van onderliggende verontreinigde grond te worden uitgevoerd onder begeleiding van een erkend bodemsaneringsdeskundige. Na de werken moet opnieuw een situatie bekomen worden waarbij op elke plaats de restverontreiniging (aanwezig vanaf 30 cm diepte in de huidige toestand) opnieuw is afgedekt met een laag propere grond met een minimumdikte van 30 cm of met een duurzame verharding;

3.       bij eventuele toekomstige verbouwings- of verfraaiingswerken is het mogelijk dat eerder niet toegankelijke stofrijke ruimtes tijdens de saneringswerken (bv. (zolder)ruimtes met valse plafonds, holle dak en vloerruimtes etc.) toegankelijk en ook afgebroken worden. Er wordt geadviseerd de personen die deze werken uitvoeren en mogelijk in contact komen met metaalrijk stof hiervan in kennis te stellen zodat zij de gepaste veiligheidsmaatregelen (masker etc.) kunnen nemen en dat het eventueel verzamelde stof wordt afgevoerd in luchtdichte zakken naar het nabijgelegen fabrieksterrein van Umicore alwaar het op correcte wijze kan worden verwerkt;

4.       aangezien de gesaneerde gronden gelegen zijn in een verstedelijkt geïndustrialiseerd gebied en gezien de aangewende saneringstechniek wordt geadviseerd om geen groenten of (boom)vruchten uit eigen tuin te telen of te consumeren. Consumptie van deze groenten of vruchten kan leiden tot een verhoogde opname van zware metalen bij de mens;

5.       ook al is het oppervlakkig grondwater dat zich boven de Boomse klei bevindt totaal niet geschikt voor grondwaterwinning wordt toch geadviseerd om het niet te onttrekken voor gebruik als drinkwater en/of voor de besproeiing van bodem of planten.

 

Lasten

Vooraleer onderhavige verkavelingsvergunning kan worden uitgevoerd dient de verkavelaar aan volgende lasten te voldoen:

1.      de verkavelaar dient er zelf voor te zorgen dat de nodige leidingen voor gas-, water-, elektriciteits-, kabeltelevisie- en fm-distributie aanwezig zijn, zodanig dat alle individuele kavels van voormelde verkaveling zonder uitbreiding van het distributienet op dat net aangesloten kunnen worden.

Indien voor de realisatie van de verkaveling uitbreiding of aanpassing van één of meer distributienetten noodzakelijk is, zal hij hiervoor alle kosten en waarborgen dragen.

Hij zal voor dit alles contact opnemen met de maatschappijen die voor de distributie instaan en zich volgens hun richtlijnen gedragen, ook wat een eventuele eigendomstoewijzing van de leidingen betreft na hun realisatie.

De verkavelaar dient in de onderhandse en authentieke akten betreffende de verkoop van percelen in de verkaveling melding te maken of te laten maken van het feit dat de nodige leidingen voor de aansluiting van de betrokken percelen op de verschillende distributienetten zijn aangebracht, of dat deze leidingen nog dienen aangebracht en dat geen stedenbouwkundige vergunning zal verleend worden dan nadat deze leidingen effectief zijn aangebracht of dat de borg hiervoor is betaald;

Dit houdt in dat zolang aan deze lastvoorwaarden niet voldaan is, de verkavelaar niet kan overgaan tot de uitvoering van de verkregen verkavelingsvergunning en tot de verkoop van de kavels in de zin van artikel 4.2.16 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening. 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

10 augustus 2020

Volledig- en ontvankelijk

7 september 2020

Start openbaar onderzoek

16 september 2020

Einde openbaar onderzoek

15 oktober 2020

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

21 december 2020

Verslag GOA

3 december 2020

naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

16 september 2020

15 oktober 2020

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Voorwaarden

1.      de bijgevoegde stedenbouwkundige voorschriften dienen strikt toegepast te worden. Ze worden evenwel met volgende bepalingen gewijzigd en/of aangevuld:

  • de voorschriften Volume en Dakuitvoering worden gewijzigd met de bepaling dat de dakvorm dient uitgevoerd te worden in een plat dak, het voorschrift met betrekking op een hellend dak wordt geschrapt;
  • het voorschrift Nokhoogte wordt geschrapt;
  • in het voorschrift Type gebouw wordt “maar niet verplicht” geschrapt;
  • in het voorschrift Materiaalgebruik wordt “of een duidelijk contrast” geschrapt en het voorschrift wordt aangevuld met de bepaling dat de gevels moeten opgetrokken worden in lichte gevelsteen;
  • het voorschrift Uitbouw (veranda, carport) wordt geschrapt;
  • in het voorschrift Terrassen worden de bepalingen over opritten geschrapt alsook de maximum oppervlakte van 50m²;
  • het voorschrift Achtertuinstrook – Constructies wordt aangevuld met een verwijzing naar de zone voor bijgebouwen op het verkavelingsplan en met de toegelaten bestemming voor de bijgebouwen, namelijk tuinberging;

2.       de aangebrachte nieuwe leeflaag met een dikte van 30 cm moet te allen tijde behouden blijven. Indien om een of andere reden deze leeflaag eventueel (plaatselijk) moet worden verwijderd (bv. voor het bouwen van een of andere constructie) dan moeten de grondwerken en de afvoer van onderliggende verontreinigde grond te worden uitgevoerd onder begeleiding van een erkend bodemsaneringsdeskundige. Na de werken moet opnieuw een situatie bekomen worden waarbij op elke plaats de restverontreiniging (aanwezig vanaf 30 cm diepte in de huidige toestand) opnieuw is afgedekt met een laag propere grond met een minimumdikte van 30 cm of met een duurzame verharding;

3.       bij eventuele toekomstige verbouwings- of verfraaiingswerken is het mogelijk dat eerder niet toegankelijke stofrijke ruimtes tijdens de saneringswerken (bv. (zolder)ruimtes met valse plafonds, holle dak en vloerruimtes etc.) toegankelijk en ook afgebroken worden. Er wordt geadviseerd de personen die deze werken uitvoeren en mogelijk in contact komen met metaalrijk stof hiervan in kennis te stellen zodat zij de gepaste veiligheidsmaatregelen (masker etc.) kunnen nemen en dat het eventueel verzamelde stof wordt afgevoerd in luchtdichte zakken naar het nabijgelegen fabrieksterrein van Umicore alwaar het op correcte wijze kan worden verwerkt;

4.       aangezien de gesaneerde gronden gelegen zijn in een verstedelijkt geïndustrialiseerd gebied en gezien de aangewende saneringstechniek wordt geadviseerd om geen groenten of (boom)vruchten uit eigen tuin te telen of te consumeren. Consumptie van deze groenten of vruchten kan leiden tot een verhoogde opname van zware metalen bij de mens;

5.       ook al is het oppervlakkig grondwater dat zich boven de Boomse klei bevindt totaal niet geschikt voor grondwaterwinning wordt toch geadviseerd om het niet te onttrekken voor gebruik als drinkwater en/of voor de besproeiing van bodem of planten.

 

Lasten

Vooraleer onderhavige verkavelingsvergunning kan worden uitgevoerd dient de verkavelaar aan volgende lasten te voldoen:

1.      de verkavelaar dient er zelf voor te zorgen dat de nodige leidingen voor gas-, water-, elektriciteits-, kabeltelevisie- en fm-distributie aanwezig zijn, zodanig dat alle individuele kavels van voormelde verkaveling zonder uitbreiding van het distributienet op dat net aangesloten kunnen worden.

Indien voor de realisatie van de verkaveling uitbreiding of aanpassing van één of meer distributienetten noodzakelijk is, zal hij hiervoor alle kosten en waarborgen dragen.

Hij zal voor dit alles contact opnemen met de maatschappijen die voor de distributie instaan en zich volgens hun richtlijnen gedragen, ook wat een eventuele eigendomstoewijzing van de leidingen betreft na hun realisatie.

De verkavelaar dient in de onderhandse en authentieke akten betreffende de verkoop van percelen in de verkaveling melding te maken of te laten maken van het feit dat de nodige leidingen voor de aansluiting van de betrokken percelen op de verschillende distributienetten zijn aangebracht, of dat deze leidingen nog dienen aangebracht en dat geen stedenbouwkundige vergunning zal verleend worden dan nadat deze leidingen effectief zijn aangebracht of dat de borg hiervoor is betaald;

Dit houdt in dat zolang aan deze lastvoorwaarden niet voldaan is, de verkavelaar niet kan overgaan tot de uitvoering van de verkregen verkavelingsvergunning en tot de verkoop van de kavels in de zin van artikel 4.2.16 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening.

 

 

Artikel 3

Het college beslist de bijgevoegde plannen goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.