Terug
Gepubliceerd op 29/06/2020

2020_CBS_05537 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Zomerfestival Chillrijk met Zomerbar 2020 in Park van Eden - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 26/06/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_05537 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Zomerfestival Chillrijk met Zomerbar 2020 in Park van Eden - Goedkeuring 2020_CBS_05537 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Zomerfestival Chillrijk met Zomerbar 2020 in Park van Eden - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Argumentatie

De spreiding van zomeractiviteiten over alle wijken van Wilrijk past in het bestuursakkoord en de opgemaakte strategische doelstellingen van het district Wilrijk.

Aangezien het zomerfestival met zomerbar doorgaat op meerdere dagen, wordt een afwijking gevraagd op de maximale uitleentermijnen en het maximum aantal van sommige te ontlenen materialen.

Juridische grond

Op 16 december 2019 de gemeenteraad het gebruikersreglement (jaarnummer 00715) en op 17 december 2019 het retributiereglement (jaarnummer 00716) voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 goed.

Aanleiding en context

Het Zomerfestival Chillrijk is in het district Wilrijk al meerdere jaren een vaste waarde als evenement tijdens de zomervakantie. De organisatie blijft in handen van jeugdcentrum Vizit en als locatie wordt opnieuw gekozen voor het Park van Eden.

Timing en planning voor Zomerbar 2020 is als volgt:

  • start opbouw en levering feestmaterialen: maandag 3 augustus 2020 om 8u30;
  • opening Zomerbar: donderdag 6 augustus 2020 om 20u00;
  • sluiting Zomerbar: zondag 23 augustus 2020 om 2u00;
  • ophalen feestmaterialen: woensdag 26 augustus 2020;
  • einde afbraak: vrijdag 28 augustus 2020.

Om de zomerbar logistiek mogelijk te maken, vraagt het jeugdcentrum Vizit via het district aan de dienst Stadsbeheer/Logistiek/Bijzondere Opdrachten en Feestmateriaal om tijdens de periode van de zomerbar de nodige materialen te mogen ontlenen.

Er werd een AGEV-aanvraag ingediend met nummer 129873. Eveneens werd een AMA-aanvraag ingediend met nummer 51658 (orderbevestigingsnummer C002193 - C007126). Om dit dossier te overlopen zal nog worden samengezeten met de mensen van SB/BOF/planning.

Extra te gebruiken materialen (niet te selecteren in de aanvraag):

  • 80 Herashekken 3,50m + voeten + klemmen (eventueel zonder doeken);
  • 4 kiesblokken met 4 vlaggenpalen (los geleverd, organisatie plaatst zelf);
  • Standpijp met standpijpsleutel en standpijpnadar (los geleverd, organisatie plaatst zelf).

De volgende materialen overstijgen het reguliere maximumaantal. De vraag om voor deze materialen het maximum op te trekken:

  • 12 feesttenten 3m x 3m;
  • 7 lampenkrans wit;
  • 7 lampenkrans gekleurd;
  • 6 box par64 500w;
  • 2 infobord 1 x 2 meter (los geleverd, organisatie plaatst zelf);
  • 10 bi-print pijl groot;
  • 2 spoeltoog met waterdarm 25m.

De volledige materiaallijst (zoals toegevoegd in evenementenaanvraag 129873) is als volgt:

  • 10 afvalcontainer 240 liter;
  • 3 afvalcontainer extra lediging 240L;
  • 4 grote kar klapstoelen (Kar + 50 stoelen);
  • 1 box tafels 1m (Box + 15 tafels 1m);
  • 1 box tafels 2m (Box + 15 tafels 2m);
  • 1 box banken (Box + 30 banken);
  • 12 feesttent 3m x 3m;
  • 15 podium 040 cm hoog (1m x 1,5m x 0,40m);
  • 15 podium 060 cm hoog (1m x 1,5m x 0,60m);
  • 90 nadar 2,00 m;
  • 20 fietsnadar (5 fietsen);
  • 2 vuurkorf met veiligheidshek en voet;
  • 1 collector 5 kranen;
  • 4 waterdarm 3/4 duim 50 meter op kar;
  • 2 spoeltoog met waterdarm 25m;
  • 1 standpijp;
  • 2 box met 2 Halogeenstralers 500W;
  • 7 box met lampenkrans wit 12,5m - E066A;
  • 7 box met lampenkrans gekleurd 12,5m - E066B;
  • 1 veiligheidstransformator (voor lampenkransen) 3.000 Watt - E063;
  • 6 box met PAR64 - 500W + klem en 4 kleurenfilters;
  • 2 box met 5 feesttentverlichtingen;
  • 3 driewegstopcontact (voor buiten gebruik);
  • 5 verlengkabel 05 meter - E039;
  • 5 verlengkabel 10 meter - E040;
  • 4 verlengkabel 20 meter - E041;
  • 10 biprint pijl groot (700mm x 250mm);
  • 2 infobord 1 x 2 meter voor buiten;
  • 4 enkele Breugelbak met 1 vlaggenpaal.

Daarnaast vraagt de organisatie twee maal de lediging van da afvalcontainers 240l., meer bepaald op dinsdag 11 augustus 2020 en dinsdag 18 augustus 2020.

Adviezen

Stadsbeheer/logistiek/bijzondere opdrachten en feestmateriaal Gunstig onder voorwaarden

Gunstig op basis van orderbevestiging C002193-C007126

Beleidsdoelstellingen

7 - Bruisende stad
2BRS03 - Evenementen

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de logistieke ondersteuning voor de organisatie van een zomerfestival met zomerbar in het Park van Eden van 6 tot en met 23 augustus 2020 goed. De opbouw vindt plaats van 3 tot en met 6 augustus 2020. De afbraak vindt plaats van 23 tot en met 28 augustus 2020.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Artikel 3

Het college geeft opdracht aan:

Dienst Taak
SB/L/BOF Het leveren en plaatsen van het gevraagde materiaal op basis van orderbevesting C002193 - C007126