Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De bestuurscoördinator/districtssecretaris zorgt voor een correcte opvolging en beantwoording van de briefwisseling.
De aangetekende brief wordt ter kennisneming voorgelegd aan het districtscollege.
Artikel 290 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Dit artikel is ook van toepassing op de districten.
Op 28 mei 2019 verzond het districtscollege Hoboken een collegiale brief aan het college van burgemeester en schepenen over de proefopstelling op het kruispunt Krijgsbaan - Valaardreef.
Het district ontving volgende inkomende aangetekende brief als antwoord:
Nummer | Datum verzending | Ontvanger | Onderwerp |
VIP14 nr.: 076-2020-000057 | 24 januari 2020 | secretariaat | Krijgsbaan-Varlaardreef |
Het districtscollege neemt kennis van de inkomende aangetekende brief van 24 januari 2020.