Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoƶrdineerd. Artikel 2 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor het lokaal cultuurbeleid.
Het districtscollege wil met deze toelage de creatieve meerwaarde van deze academie aan de uitwerking van diverse culturele projecten erkennen en de academie blijven stimuleren om mee te werken aan de uitvoering van het cultureel actieplan. Op deze manier komt er een betere afstemming van de diverse activiteiten en kan er een degelijke jaarplanning opgemaakt worden. De ontvanger van de toelage moet ten laatste 3 maanden na ontvangst de aanwending ervan door middel van stavingsstukken, zoals facturen en kasticket bewijzen.
Deze toelage bestemd is voor Academie Hoboken Beeld dat een onderdeel is van de Koepel AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen .
De Academie Hoboken Beeld is een belangrijke partner bij de uitwerking van culturele initiatieven in het district. De academie zorgt voor een creatieve meerwaarde. Voor de concrete uitwerking van culturele projecten maakt ze onkosten. De academie wordt betrokken bij de opmaak van het cultureel actieplan zodat een goede planning en afspraken kunnen gemaakt worden.
De Academie Hoboken Beeld gebruikt de toelage:
1. voor de realisatie en deelname van volgende projecten:
2. voor bijkomende onkosten zoals:
Het budget werd voorzien bij aanpassing 1 van het meerjarenplan 2020-2025, goedgekeurd door de districtsraad van Hoboken op 25 mei 2020 (jaarnummer 00040)
Het districtscollege keurt de toekenning en de uitbetaling van de toelage van 2.000,00 EUR aan AG Stedelijk onderwijs Antwerpen voor de Academie Hoboken Beeld goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiƫle aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
AG Stedelijk onderwijs Antwerpen | 2.000,00 EUR | budgetplaats: 5062000000 budgetpositie: 6496430 functiegebied: 2HOB010303A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2HO090740 budgetperiode: 2000 | 4505116735
|