Het district ontving op 10 mei 2019 een antwoord van het college op het advies van de districtsraad (zitting van 18 maart 2019, jaarnummer 13) betreffende het reglement van betalende en blauwe zones en de wijken buiten de Singel.
Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De bestuurscoördinator/districtssecretaris zorgt voor een correcte opvolging en beantwoording van de briefwisseling.
Artikel 290 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Ingevolge artikel 132 van het decreet lokaal bestuur is dit artikel ook van toepassing op de districten.
De districtsraad Antwerpen neemt kennis van het volgende besluit.
De districtsraad neemt kennis van het antwoord van het college op zijn advies betreffende het reglement van betalen en blauwe zones en de wijken buiten de Singel.