De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Halewijnlaan in het district Antwerpen:
Ter hoogte van nummer 47 werd een sorteerstraat ingericht, de doorgang van de parking ter hoogte van nummer 47 wordt nu eenrichtingsverkeer. Tevens wordt ter hoogte van nummer 78 een parkeerverbod geplaatst om de brandweg bereikbaar te houden.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans is negatief, om een doorgang naast de parkeerplaatsen te vrijwaren, verdwijnen er acht parkeerplaatsen. Dit is noodzakelijk om de sorteerstraat vlot te kunnen bedienen.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Halewijnlaan in het district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 11 oktober 2019 (jaarnummer 8343).