De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Oversneslaan in het district Wilrijk:
De aansluiting van de Standonklaan op de Oversneslaan wordt duidelijker gemaakt door 1 tak af te sluiten en een voetpaduitstulping te voorzien. De verkeersveiligheid wordt verhoogd en er wordt een buurtpleintje gecreëerd. Ter hoogte van nummer 11 en nummer 19 worden rijbaankussens aangebracht.
Het college keurde op 19 juli 2019 (jaarnummer 5707) de principenota in verband met de speed pedelecs goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Dit eenrichtingsgedeelte werd onvolledig gesignaleerd, het ontbrekende F19 bord met onderbord wordt aangebracht.
De heraanleg houdt in dat het pleintje geïntegreerd wordt in het voetpad en de bestaande borden D1d worden verwijderd, deze werden niet opgenomen in het bestaande reglement.
De parkeerbalans neemt af met twee parkeerplaatsen, deze ingreep is noodzakelijk voor de veiligheid.
De districtsraad Wilrijk keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Oversneslaan in het district Wilrijk, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in de gemeenteraad van 26 april 1979.