De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Berkenlaan in het district Wilrijk:
Ter hoogte van de kruishofstraat wordt aan de oneven zijde een voetpaduitstulping voorzien. Op vraag van het district worden er laad- en loszone ingericht langs de oneven zijde.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt af met vier parkeerplaatsen tijdens de venstertijden.
De markering van het verdrijvingsvlak dient te stoppen ter hoogte van het verlengde van de oversteekplaats voor voetgangers.
De afdeling mobiliteit heeft het signalisatieplan aangepast conform het advies van de verkeerspolitie.
De districtsraad Wilrijk keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Berkenlaan in het district Wilrijk, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 2 oktober 2015 (jaarnummer 8218), mits het aanvullend verkeersreglement als volgt wordt aangepast:
Artikel 1: het parkeren wordt verboden, van 8:00 tot 12:00 uur:
langs de even zijde:
langs de oneven zijde:
langs de oneven zijde ter hoogte van nummer 83/85.
De verkeersborden E1 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, van 8:00 tot 9:00 uur:
langs de oneven zijde ter hoogte van nummer 83/85.
De verkeersborden E1 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2 Artikel 3: een stopstreep wordt gemarkeerd voor de verkeerslichten aan het kruispunt met de Kruishofstraat.
Artikel 3 Artikel 4: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 4 Artikel 5: een verdrijvingsvlak wordt gemarkeerd door middel van witte evenwijdige schuine strepen:
Artikel 5 Artikel 6: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen langs de even zijde tussen de Eglantierlaan en de Kruishofstraat.