De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Roekstraat in het district Merksem:
De Hendrik Van Veldekestraat in het district Merksem:
Het college keurde op 18 januari 2019 (jaarnummer 423) de proefopstelling in de Roekstraat en Hendrik Van Veldekestraat goed. Deze proefopstelling wordt nu bestendigd.
Tijdens het districtsoverleg op 7 november 2019 werd beslist om de proefopstelling in de Roekstraat en de Hendrik Van Veldekestraat, waarbij een zone werd ingericht waar het parkeren uitsluitend toegelaten wordt voor personenauto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen, te bestendigen.
Een aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Merksem keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de zone 'Roekstraat en Hendrik Van Veldekestraat' in het district Merksem.