Geachte Districtsburgemeester,
Wegens de terechte en belangrijke “Social Distancing”-maatregelen in het kader van de COVID-19 / corona crisis, werden de Commissie en de Districtsraad van maart 2020 afgelast, waardoor er ook geen “vragenhalfuurtje” voor onze inwoners kon plaatsvinden.
Ook voorafgaand aan deze allereerste digitale Districtsraad in april, kwam het ons inziens belangrijke Vragenhalfuurtje te vervallen.
Mochten deze maatregelen aangehouden worden, en/of er sowieso beslist worden om in de toekomst de Districtsraad opnieuw digitaal te laten plaatsvinden, is het Districtscollege dan zinnens om ook het “vragenhalfuurtje” van onze bewoners digitaal te organiseren, of hiervoor een laagdrempelig(er) alternatief te voorzien?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Bart Goris & Zander Vliegen
PRO2040
Beste collega
U zult begrijpen dat het is onmogelijk om elke inwoner van het district toegang te verlenen tot een virtuele vergadering.
Inwoners die een vraag aan het districtsbestuur willen stellen, zouden hun vraag op voorhand kunnen bezorgen per mail aan District.BerendrechtZandvlietLillo@antwerpen.be. Het district zou dan de vraag per mail kunnen beantwoorden met alle districtsraadsleden in kopie.
Het voordeel van deze werkwijze is dat het districtscollege en/of de administratie meteen een onderbouwd antwoord kan bezorgen i.p.v. het obligate ‘we laten het onderzoeken en we laten u iets weten’.
Ik denk dat dit een efficiëntere werkwijze is.
Raadslid Bart Goris: is er een mogelijkheid om die werkwijze openbaar te maken en onder de aandacht te brengen van de inwoners?
Daar zal een gepaste communicatie over gebeuren.
di 28/04/2020 - 10:10