Artikel 19 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat de voorzitter van de gemeenteraad beslist tot bijeenroeping van de gemeenteraad en stelt de agenda van de vergadering op. De agenda bevat in ieder geval de punten die door het college van burgemeester en schepenen aan de voorzitter worden meegedeeld. Ingevolge artikel 126 van het Decreet lokaal bestuur, is dit artikel ook van toepassing op de districten.
De notulen vermelden in chronologische volgorde alle besproken onderwerpen en het gevolg dat eraan werd gegeven. Zij vermelden duidelijk alle genomen beslissingen. De goedgekeurde notulen worden ter kennisneming voorgelegd aan de districtsraad.
Artikelen 97 en 182 van het decreet over het lokaal bestuur belasten de districtssecretaris met het opstellen en bewaren van de notulen van het districtscollege.
Artikelen 52 en 181 van het decreet over het lokaal bestuur bepalen dat de notulen worden goedgekerud op de eerstvolgende vergadering van het districtscollege. De originelen van de notulen van het districtscollege worden, na goedkeuring, door de voorzitter van het districtscollege ondertekend. De goedgekeurde notulen worden onverwijld bezorgd aan de districtsraad.
In de zitting van 21 april 2020 (jaarnummer 90) keurde het districtscollege de notulen van de zitting van 14 april 2020 goed;
In de zitting van 28 april 2020 (jaarnummer 101) keurde het districtscollege de notulen van de zitting van 21 april 2020 goed;
In de zitting van 5 mei 2020 (jaarnummer 106) keurde het districtscollege de notulen van de zitting van 28 april 2020 goed.
De districtsraad Ekeren neemt kennis van het volgende besluit.
De districtsraad neemt kennis van de notulen van het districtscollege van 14, 21 en 28 april 2020.