Terug
Gepubliceerd op 01/12/2020

2020_DCDE_00326 - Gemeenschappelijk financieel platform (GFP) - Normale bestellingen op exploitatiebudget voor een bedrag > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR (excl. BTW). Lijst bestelbons. - Goedkeuring

districtscollege Deurne
ma 30/11/2020 - 09:00 Districtshuis Deurne
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Tjerk Sekeris, districtsburgemeester; Elke Brydenbach, districtsschepen; Frank Vercammen, districtsschepen; Freddy Lorent, districtsschepen; Philip Van Acker, districtsschepen; Maarten Caestecker, districtssecretaris

Verontschuldigd

Mieke De Wispeleir, plaatsvervangend districtssecretaris

Secretaris

Maarten Caestecker, districtssecretaris

Voorzitter

Tjerk Sekeris, districtsburgemeester
2020_DCDE_00326 - Gemeenschappelijk financieel platform (GFP) - Normale bestellingen op exploitatiebudget voor een bedrag > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR (excl. BTW). Lijst bestelbons. - Goedkeuring 2020_DCDE_00326 - Gemeenschappelijk financieel platform (GFP) - Normale bestellingen op exploitatiebudget voor een bedrag > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR (excl. BTW). Lijst bestelbons. - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Artikel 134 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat het college bevoegdheden, die door andere overheden werden opgedragen, kan overdragen aan de districtscolleges, voor zover de regel die het college deze bevoegdheid toewees, het college daartoe machtigt.

Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 04463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 7 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor evenementen en feestelijkheden.

Argumentatie

Voor het samenstellen van het winterpakket werd een offertevraag uitgeschreven voor de aankoop van zakjes bakmix. Op basis van de ingediende offertes, werd de opdracht gegund aan Firma Jan Gevers BVBA, Ambachtsstraat 5 te 2400 Mol (Ondernemingsnummer 0403.772.396). Hiervoor werd bestelbon 4005425661 gemaakt.

De dienstnota Bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018 bepaalt dat voor normale bestellingen > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR exclusief btw op het exploitatiebudget de betreffende bestelbons - met uitzondering van correctiebestellingen - op lijst mogen worden verzameld door de bedrijven of diensten. Het college keurt als budgethouder deze lijsten goed.

Juridische grond

“In toepassing van artikel 42, §1, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 139.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.”

Aanleiding en context

Via verschillende initiatieven wil het district Deurne een positief signaal de wereld insturen en het ‘Dees is wel Deurne’ gevoel verspreiden. Een gevoel van hoop en verbondenheid in deze bizarre tijden. Door 's avonds een lichtje aan te steken, of  een hartverwarmende boodschap naar één van je buren te sturen, maar bovenal door elkaar niet te vergeten. Bedoeling is om van Deurne één groot lichtpunt te maken.

Het district Deurne  voorziet daarom een gratis winterpakket, postkaarten en hartverwarmende affiches per Deurns gezin.

Het winterpakket bestaat uit:

  • een glazen bokaal met enkele theelichtjes. De pot kan versierd worden en op de stoep, vensterbank, terras of voor het raam gezet worden. Op die manier kunnen alle buren samen de straat omtoveren tot een ‘lichtjesstraat’ en op die manier laten zien dat ze aan elkaar denken;
  • twee raamstiften, waarmee  de glazen bokaal kan versierd worden of het raam kan opgevrolijkt worden met een leuke tekening of een fijne boodschap;
  • een bakmix om koekjes te maken (bv. om een buur, een eenzame, een zieke te verrassen);
  • een raamaffiche waarop  een hartverwarmende boodschap kan geschreven worden;
  • een postkaartje om te versturen.

Op 10 december 2018 (jaarnummer 456) keurde het districtscollege de aanpassing van de principes budgethouderschap, bestellen en goedkeuren voor het district goed, waarbij nieuwe grensbedragen worden besloten.

De bedrijven en diensten van de stad zijn sturend voor het volledige proces van de opvolging en goedkeuring van de bestellingen via de contracten. Indien een bestelling via een gekend contract in GFP aanleiding geeft tot het aanmaken van een collegebesluit ter goedkeuring, zal dit ook door het bestellende bedrijf of de bestellende dienst dienen te gebeuren. Enkel wanneer een bestek moet opgemaakt worden, komt de gemeenschappelijke aankoopcentrale tussen.

Besluit

Het districtscollege deurne beslist:

Artikel 1

Het districtscollege keurt bestelbon 4005425661,  voor de aankoop van zakjes bakmix, voor een bedrag van 10.547,00 euro, bij Firma Jan Gevers NV, Ambachtsstraat 5 te 2400 Mol (Ondernemingsnummer 0403.772.396) goed.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Firma Jan Gevers NV
Ambachtsstraat 5
2400 Mol

Ondernemingsnummer: 0403.772.396
IBAN: BE46 3200 8125 2536

 10.547,00 EUR budgetplaats:5044500000
budgetpositie:6141
functiegebied:2DEU010302A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:2DE090719
budgetperiode:2000
 4005425661