Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De afdeling mobiliteit stelt voor om de beslissing van het districtscollege van 16 maart 2020 (jaarnummer 53) in te trekken aangezien er foutief een oversteekplaats werd opgenomen in het aanvullend verkeersreglement (artikel 9). Dit betrof de Kwekerijstraat.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De Gitschotellei in de districten Berchem en Borgerhout:
Op 7 november 2019 werd een aanvraag ingediend door een bewoner/winkelier om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap te verwijderen.
Uit onderzoek ter plaatse is gebleken dat de reële toestand niet overeenkomt met het huidige aanvullend reglement.
Het college keurde op 19 juli 2019 (jaarnummer 5707) de principenota in verband met de speed pedelecs goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
Het districtscollege besliste in zitting van 16 maart 2020 (jaarnummer 53) om het aanvullend verkeersreglement voor de Gitschotellei voor gunstig advies voor te leggen aan de districtsraad. De aanpassingen hadden onder andere betrekking op het bijvoegen van oversteekplaatsen voor voetgangers. De afdeling mobiliteit stelt nu voor om het besluit in te trekken.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het districtscollege beslist het besluit van 16 maart 2020 (jaarnummer 53) in te trekken.