Artikel 56 §3, 4° van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Artikel 134 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat het college bevoegdheden, die door andere overheden werden opgedragen, kan overdragen aan de districtscolleges, voor zover de regel die het college deze bevoegdheid toewees, het college daartoe machtigt.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 6 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor de ondersteuning van burgerinitiatieven en wijkprojecten.
In de dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018 (D2018.055) “Bestellen en betalen binnen de stad en de districten” bepaalt dat voor normale bestellingen >5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR exclusief btw op het exploitatiebudget de betreffende bestelbons - met uitzondering van correctiebestellingen - op lijst mogen worden verzameld door de bedrijven of diensten. Minstens 3 ondernemers worden aangeschreven. Het districtscollege keurt als budgethouder deze uitgaven goed via een individueel districtscollegebesluit. Voor de aankoop van geveltonnen werd er een kleine prijsvraag opgemaakt door het district.
Volgende firma's werden aangeschreven:
Ingediende offertes:
Elho te 5047 GR Tilburg, Nederland, diende de meest gunstige offerte in.
In toepassing van artikel 42, §1, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 139.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Op 10 december 2018 (jaarnummer 389) keurde het districtscollege de aanpassing van de principes budgethouderschap, bestellen en goedkeuren voor het district goed, waarbij nieuwe grensbedragen worden besloten, onder andere:
Voor de uitrol van de lokale vergroeningsacties dienen geveltonnen aangekocht te worden.
- De aankoop van vulautomaten verloopt via een afzonderlijke prijsvraag. Hiervoor wordt later een aparte bestelbon opgemaakt onder gedelegeerd budgethouderschap.
- De aankoop van de regentonnen kadert binnen een nog goed te keuren reglement dat een doorrekening aan de burger ten belope van 40% voorziet:
Het districtscollege keurt bestelbon 4005424219 voor een bedrag van 7.333,00 EUR excl. BTW goed voor het kopen van 100 geveltonnen bij Elho, Atlasstraat 11, 5047 RG Tilburg.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
geveltonnen district Wilrijk Elho ondernemingsnummer rekeningnummer |
8.872,93 EUR | budgetplaats: 5086000000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2WIL010103A00000 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma: 2WI090909 budgetperiode: 2000 |
4005424219 |