De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Kerkhofstraat in het district Wilrijk:
De straat wordt gedeeltelijk heraangelegd, de voetpaduitstulping wordt ingericht ter hoogte van nummer 20 en de laad- en loszone aan de even zijde wordt verwijderd.
Op 29 november 2018 werd een aanvraag ingediend door een bewoner van de Kerkhofstraat om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap te verwijderen.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt toe met drie parkeerplaatsen, door het verwijderen van een laad- en loszone aan de even zijde zijn er tijdens de venstertijden drie parkeerplaatsen extra.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Kerkhofstraat in het district Wilrijk, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 22 januari 2016 (jaarnummer 543).