De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Lodewijk Van Berckenlaan in de districten Berchem en Borgerhout:
Het college keurde op 3 augustus 2018 (jaarnummer 7190) de proefopstelling voor de Lodewijk Van Berckenlaan goed. Deze opstelling werd geëvalueerd en wordt nu bestendigd.
Het huidige aanvullend verkeersreglement komt niet overeen met de reële toestand en wordt geactualiseerd.
De proefopstelling werd op 14 mei 2020 geëvalueerd door de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling (afdeling Mobiliteit) in samenspraak met district Berchem en de verkeerspolitie. Er werden geen opmerkingen geformuleerd.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De districtsraad geeft ongunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lodewijk Van Berckenlaan in de districten Berchem en Borgerhout, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 15 mei 2020 (jaarnummer 4358) om volgende redenen : De fietsostrade die in de nabije toekomst in de Saffierstraat zal gerealiseerd worden, zal meer fietsers aantrekken. In die omstandigheid is het niet verantwoord om de Lodewijk Van Berckenlaan niet meteen een fietsvriendelijk profiel te geven met brede voetpaden, fietspaden en langs parkeren.