Bevoegdheidsorgaan conform aankoopprocedures en goedkeuringsmatrix van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen.
Gezien de raming > € 250.000 excl. btw heeft de raad van bestuur de beslissingsbevoegdheid.
De betrouwbaarheid van de inschrijvers zal getoetst worden aan het toegangsrecht zoals bepaald in het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De economische en financiële draagkracht van de inschrijver zal nagegaan worden aan de hand van een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, die de inschrijver bij zijn offerte dient te voegen. Verder behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor de jaarrekeningen van de inschrijver nader te onderzoeken.
Om zijn technische bekwaamheid aan te tonen, voegt de inschrijver volgende zaken toe aan zijn offerte:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver met de economisch meest voordelige offerte, rekening houdend met volgende gunningscriteria:
Nr. | Beschrijving | Gewicht |
1 | Prijs | 40 |
| Som van subgunningscriterium 1.1 en subgunningscriterium 1.2 | |
1.1 | Inventaris | 30 |
1.2 | Beoordelingskorf | 10 |
2 | Ontwerp, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid | 30 |
3 | Aanbod en diversiteit | 20 |
4 | Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen | 10 |
Totaal gewicht gunningscriteria: | 100 |
Aan elk criterium werd een gewicht toegekend. Op basis van de afweging van al deze criteria rekening houdende met het gewicht dat er aan werd toegekend, zal de opdracht gegund worden aan de inschrijver die de economisch voordeligste offerte, vanuit het oogpunt van de aanbestedende overheid, heeft ingediend.
Sinds de realisatie van Opti-Aankoop wordt extra ingezet op de betrokkenheid van de klant en experten:
De huidige raamovereenkomst 'SO2016_666 raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en in gebruik stellen van kleutermeubilair’ loopt ten einde op vrijdag 16 juli 2021. Om de continuïteit van de leveringen te verzekeren, is het aangewezen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten. Financiën/Aankoop stelt voor om voor deze opdracht een openbare procedure met Europese bekendmaking SO2020_1155 uit te schrijven.
Deze overheidsopdracht betreft het leveren, het monteren en het plaatsen van statisch, dynamisch en flexibel inzetbaar kleutermeubilair (leeftijdscategorie 2,5 tot 6 jaar) in de verschillende scholen van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen
De aanbestedende overheid besluit de opdracht niet in percelen te verdelen om volgende voornaamste redenen:
De raamovereenkomst zal gesloten worden met één enkele deelnemer die de economisch meest voordelige offerte (rekening houdend met de gunningscriteria zoals opgenomen in het bestek) heeft ingediend.
Alle voorwaarden zijn in de raamovereenkomst bepaald.
De totale looptijd van de raamovereenkomst bedraagt 48 maanden:
De totale geraamde uitgave van deze opdracht, voor een looptijd van 4 jaar, bedraagt ca. € 826.446,28 exclusief btw of ca. € 1.000.000,00 inclusief 21% btw. Deze raming is gebaseerd op de investeringsbudgetten voor de komende 4 jaar.
De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt het bestek SO2020_1155 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en in gebruik stellen van kleutermeubilair' goed.
De opdracht wordt gegund bij wijze van een openbare procedure met Europese bekendmaking. De aanbestedende overheid kiest de economisch meest voordelige offerte rekening houdend met de gunningscriteria zoals opgenomen in het bestek.
Taak | Verantwoordelijke | Timing |
Publicatie van de overheidsopdracht via e-Notification | Financiën/Aankoop | Na goedkeuring door raad van bestuur |
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres |
Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en in gebruik stellen van kleutermeubilair | De geraamde uitgave voor 4 jaar voor deze overheidsopdracht ca. € 826.446,28 exclusief btw of ca. € 1.000.000,00 inclusief 21% btw | Budget: Scholen BAO, BUO en DKO Budgetperiode: 2021-2025 |