Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
Door de nodige interne afstemming is deze campagne laat gebriefd en heeft mediabureau Mediabrands Belgium nv pas op 5 maart 2021 een offerte doorgestuurd voor de affiche campagne stop intimidatie 2021. Hierdoor dient er een correctiebestelling te worden opgemaakt omdat de eerste verschijning voorzien is op 16 maart 2021.
De stad Antwerpen wil duidelijk maken dat intimidatie en discriminatie niet thuishoren in de stad Antwerpen. Hiervoor is een gedeeld gedachtegoed nodig van onze burgers, waar ze ook naar handelen.
Uitgangspunten voor campagnes tegen discriminatie en intimidatie 2020-2025:
een strategie van sociale beïnvloeding heeft de grootste slaagkans om discriminerend gedrag te veranderen. De belangrijkste drijfveer voor gedragsverandering zijn immers afkeurende reacties uit de directe omgeving (bevinding uit Ipsos-onderzoek uit 2016, naar aanleiding van de campagne tegen seksuele intimidatie);
de stad Antwerpen hanteert een positieve boodschap vanuit een universeel thema, waar een grote groep Antwerpenaren zich achter kan scharen. Zo worden Antwerpenaren zelf mee neutrale boodschappers en kan de stad Antwerpen de rol opnemen van regisserende overheid;
een succesvolle communicatiecampagne wordt ondersteund met verschillende acties, die de koepelboodschap invulling geven.
Kernboodschap van deze campagne: Allemaal anders, allemaal Antwerpenaar. In de stad Antwerpen kan elke burger zich 100% Antwerpenaar voelen, ongeacht zijn gender, leeftijd, levensbeschouwing of religie, seksuele voorkeur, etnisch-culturele achtergrond of beperking.
Doelstelling:
Antwerpenaren uit alle hoeken van de samenleving dragen de boodschap uit, en treden zo samen op tegen discriminatie en intimidatie;
zo stimuleert de stad Antwerpen sociale beïnvloeding en nemen méér Antwerpenaars een attitude van non-discriminatie en non-intimidatie over (gedragsverandering);
Het uiteindelijke doel is dat Antwerpenaars zich 100% geaccepteerd voelen, ongeacht wie ze zijn.
De campagne stop intimidatie 2021 wordt gelanceerd naar aanleiding van de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie op 21 maart 2021 en loopt van half maart tot half april 2021.
Op 24 november 2020 (jaarnummer 638) keurde de gemeenteraad de aanpassing 2 van het meerjarenplan 2020-2025 goed.
De campagne stop intimidatie 2021 is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De totale campagne wordt begroot op 100.000,00 EUR inclusief btw (functiegebied 2SBS060105A000, budgetplaats 53176000, budgetpositie 6141) van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De vastlegging voor de correctiebestelbon bedraagt 16.068,68 EUR inclusief btw.
De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).
Het college keurt de correctiebestelling 4105054101 goed voor een bedrag van 16.068,68 EUR inclusief btw aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, ondernemingsnummer 0430415229, voor de aankoop van affiche mediaruimte voor de campagne stop intimidatie 2021.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium nv | 16.068,68 EUR | budgetplaats: 5317600000
| 4105054101 |