Terug
Gepubliceerd op 15/03/2021

2021_CBS_01936 - Omgevingsvergunning - OMV_2020044871. Provinciestraat 64. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 12/03/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_01936 - Omgevingsvergunning - OMV_2020044871. Provinciestraat 64. District Antwerpen - Goedkeuring 2021_CBS_01936 - Omgevingsvergunning - OMV_2020044871. Provinciestraat 64. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2020044871

Gegevens van de aanvrager:

de heer Adam Verheyen met als adres Amerikalei 134 bus 1A te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Provinciestraat 64 te 2018 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 8 sectie H nr. 1050S7

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

wijzigen van het dak en omvormen van een gebouw met studentenhuisvesting naar meergezinsgebouw met 5 kamers, 2 studio's en 2 zelfstandige woonentiteiten

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          12/12/2014: vergunning (20142314) voor regularisatie van een studentenhuis. 

 

Vergunde/vergund geachte toestand

-          studentenhuis met 12 kamers en 2 studio’s;

-          bouwvolume:

  • gesloten bebouwing met 4 bouwlagen onder schuin dak;
  • achterbouw bestaande uit verschillende volumes van 1 en 2 bouwlagen met plat dak;  
  • dakterras ter hoogte van de 1ste verdieping tegen rechter perceelgrens;
  • verharde koer van 21 m² links achteraan op het perceel;

-          gevelafwerking:

  • geel-rode gevelsteen met horizontale banden in witte natuursteen;
  • frontonbekroning en uitgewerkte kroonlijst in hout;
  • buitenschrijnwerk in hout.

 

Huidige toestand

-          gevelelementen in groen beschilderd;

-          interne wijzigingen naar kamerindeling en gebruik;

-          verplaatsing fietsenstalling.  

 

Gewenste toestand

-          meergezinsgebouw met 5 kamers, 4 zelfstandige woonentiteiten;

  • 5 kamers met netto vloeroppervlaktes van 20,4 m² tot 33 m² (zonder eigen keuken, voorzien van gemeenschappelijke ruimte van circa 35,5 m²);
  • 2 studio’s met netto vloeroppervlakte van 35 m²;
  • 1 eenslaapkamerappartement met netto vloeroppervlakte van circa 61 m²;
  • 1 tweeslaapkamerappartement met netto vloeroppervlakte van circa 99 m²;

-          bouwvolume:

  • zadeldak wordt mansardedak;
  • koer blijft bestaande, verharding wordt gedeeltelijk weggehaald;

-          gevelafwerking: overeenkomstig bestaand.

Inhoud van de aanvraag

-          omvormen van een kamergebouw naar een meergezinsgebouw met 5 kamers en 4 zelfstandige woningen;

-          vervangen van het zadeldak door een mansardedak;

-          wijzigen van de voorgevel.

 

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

brandweer/ risicobeheer/ preventie

26 januari 2021

3 maart 2021

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam

26 januari 2021

28 januari 2021

stadsontwikkeling/ mobiliteit

26 januari 2021

29 januari 2021

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup.  Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 6 Harmonie en draagkracht

Zowel het hoofdgebouw als de uitsprongen (erkers, zonneweringen, …) en aanbouwen dienen qua vorm, grootte, materiaalkeuze, plaatsing en kleur afgestemd te zijn op de architectuur van de totale constructie als op de omgeving.
bepaalde gevelelementen zijn beschilderd in felgroene kleur. Oorspronkelijk was dit eerder een lichte kleur afgeleid van wit/beige;

  • artikel 11 Afwerken van gevels en materiaalgebruik:

het materiaalgebruik van alle onderdelen van een gebouw, constructie, afsluiting of aanleg moet duurzaam, kwalitatief, constructief en esthetisch verantwoord zijn.
bepaalde gevelelementen zijn beschilderd in felgroene kleur. Oorspronkelijk was dit eerder een lichte kleur afgeleid van wit/beige;

  • artikel 26 afvalverzameling:

er werd geen afvalberging voorzien. Vanaf 4 wooneenheden is dit verplicht;

  • artikel 30 Autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen: er wordt geen parkeerplaats op eigen terrein voorzien. 

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Voorliggende aanvraag betreft het omvormen van 12 studentenkamers tot 5 studentenkamers, 2 studio’s en 2 appartementen. Deze omvorming zorgt voor een verlaging van het aantal woonunits waarbij ook grotere woonunits worden voorzien. Het aangevraagde omvat geen functiewijziging waardoor de woonfunctie in harmonie blijft met de kenmerkende woonfuncties in de Provinciestraat.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De vermindering van het aantal woongelegenheden komt de draagkracht ten goede.

 

De werken beperken zich voornamelijk binnen het bestaande en vergunde volume, met uitzondering van enkele bijkomende terrassen.

De bestaande en vergunde open ruimte op het perceel blijft behouden en wordt zoveel mogelijk groen en onverhard aangelegd. Het voorzien van voldoende groen is belangrijk voor de leefbaarheid binnen bouwblokken en de infiltratie van regenwater in de bodem. De inrichting van de open ruimte op het perceel wordt dan ook gunstig beoordeeld.

Verder worden op de tweede en derde verdieping terrassen voorzien. Deze buitenruimtes creëren geen hinderlijke inkijk voor de naburige panden in de omgeving.

Tot slot wordt de bestaande en vergunde dakvorm gewijzigd. Het bestaande zadeldak wordt vervangen door een mansardedak. De kroonlijst blijft daarbij behouden en de totale hoogte van het gebouw wordt verlaagd van 15,45 m (nokhoogte) naar 14,75 m (dakrand). De nieuwe dakvorm is inpasbaar in de omgeving, die gekenmerkt wordt door platte daken en mansardedaken. Bovendien sluit het nieuwe dak aan op de hoogte en dakvorm van de rechter aanpalende, hetgeen in overeenstemming is met de goede ruimtelijke ordening.

 

Visueel-vormelijke elementen

De bestaande voorgevel heeft felgroen geschilderde horizontale banden en detailleringen die men in voorliggende aanvraag wenst te behouden. Het groen verven van de gevelelementen en decoraties die niet bedoeld zijn om beschilderd te worden gebeurde zonder voorafgaandelijke vergunning. Door het schilderen van de geveldetaillering in het groen, verliest de gevel zijn samenhang met de omgeving van de  Provinciestraat met veel inventarispanden waar lichte voorgevels kenmerkend zijn. Dit is strijdig met artikel 6 en artikel 11 van de bouwcode. In functie van de beeldkwaliteit en harmonie van het straatbeeld en van het pand op zich dient de oorspronkelijke lichte kleurstelling van de gevel bewaard te blijven. 

Als voorwaarde bij vergunning wordt daarom opgelegd om de groen voorziene horizontale banden en detailleringen uit te voeren in een witte kleur. Ook de groene verf ter hoogte van de plint dient verwijderd te worden.

Volgens de geveltekening wordt de plint uitgevoerd in groen pleisterwerk. Pleisterwerk is geen schadebestendig materiaal. Het is noodzakelijk omwille van de duurzaamheid en afwerking van het gebouw dat de plint wordt uitgevoerd in een robuust materiaal. Foto’s van de gevel doen vermoeden dat de plint bestaat uit natuursteen maar beschilderd is met groene verf. In voorwaarde wordt opgelegd om de plint te voorzien in een onbeschilderde, robuuste natuursteen.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De voorziene terrassen op de tweede en derde verdieping bevinden zich conform de bouwcode en artikels 678 en 679 van het Burgerlijk Wetboek onder een hoek van 45° en op een afstand van minstens 1,90m ten opzichte van elke erfscheiding. Er worden bijgevolg vanop de terrassen geen storende zichten gecreëerd naar de aangrenzende eigendommen. De terrassen zijn in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.

 

Voorliggende aanvraag voorziet niet in een afgescheiden afvalberging van minstens 4m², voorzien van verluchting. Dit is strijdig met artikel 26 van de bouwcode. Van dit voorschrift kan met betrekking tot een minimum aan comfort en hygiëne voor de bewoners, niet afgeweken worden. Als voorwaarde voor vergunning wordt opgelegd dat in de kelderverdieping een afvalberging, conform de bouwcode, dient ingericht te worden.

 

Ook wordt er opgemerkt dat op de tweede verdieping de studio aan de straatzijde niet beschikt over een aparte buitenruimte. Gelet op het ruime collectieve terras op de eerste verdieping, kan er in navolging van artikel 3 van de bouwcode, hierop uitzonderlijk een afwijking toegestaan worden.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 2 parkeerplaatsen.

 

De aanvraag betreft de verbouwing van kamergebouw naar een meergezinsgebouw. De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging. In de laatst vergunde toestand zijn er 12 studentenkamers en 2 studio’s. Deze worden verbouwd naar 5 kamers, 2 studio’s en 2 appartementen.

 

Het aantal studentenkamers vermindert. Het aantal wooneenheden wijzigt van 2 naar 4. Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1. De 2 bijkomende wooneenheden genereren een parkeerbehoefte van 2.

 

De werkelijke parkeerbehoefte is 2.

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Er worden geen parkeerplaatsen op eigen terrein voorzien.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

 

In een aantal gevallen genereert een aanvraag een werkelijke parkeerbehoefte maar kunnen de plaatsen om volgende stedenbouwkundige redenen niet (volledig) gerealiseerd worden:

 

Dit perceel betreft een pand in gesloten bebouwing met rechts in de voorgevel een garagepoort op het gelijkvloers. Deze poort geeft toegang tot een overdekte doorgang naar een achterliggende woning (huisnummer 62). De vorm en indeling van het perceel laten het bouwen van het aantal te realiseren plaatsen niet toe zonder ingrijpende voorgevelwijzigingen.

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 1.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2. Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Echter kan de berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project worden verminderd met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.

Bijgevolg kan de parkeerbehoefte van de vergunde toestand in mindering gebracht worden voor 1parkeerplaats.

 

Het aantal kamers wijzigt van 12 naar 5. Dit is een vermindering met 7 kamers (7 x 0,15 = 1,05). Het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein is 1.

 

Het bijgestelde aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 1.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 1 plaats.

 

 

Fietsvoorzieningen:

In totaal moeten, conform artikel 29 van de bouwcode, 14 fietsenstallingen voorzien worden voor alle bewoners, op basis van onderstaande berekeningen:

-          5 kamers : 5 x 1 = 5

-          3 appartementen met 1 slaapkamer : 3 x 2 = 6

-          1 appartement met 2 slaapkamers : 1 x 3 = 3

 

De bestaande fietsenstallingen voor 10 en 5 fietsen blijven behouden. Dit is voldoende.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      de groen voorziene gevelstroken en detailleringen te voorzien in witte kleurtint;

3.      de plint te voorzien in natuursteen die onbeschilderd blijft;

4.      een afgescheiden en verluchte afvalberging te voorzien in de kelder met een netto vloeroppervlakte van minimaal 4m², conform artikel 26 van de bouwcode;

5.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

29 december 2020

Volledig en ontvankelijk

26 januari 2021

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

27 maart 2021

Verslag GOA

4 maart 2021

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      de groen voorziene gevelstroken en detailleringen te voorzien in witte kleurtint;

3.      de plint te voorzien in natuursteen die onbeschilderd blijft;

4.      een afgescheiden en verluchte afvalberging te voorzien in de kelder met een netto vloeroppervlakte van minimaal 4m², conform artikel 26 van de bouwcode;

5.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.