De samenwerking tussen de stad Antwerpen en de districten moet zo optimaal mogelijk verlopen. Om de termijn van 40 werkdagen zo goed mogelijk na te leven, herinnert de bedrijfseenheid Bestuurszaken de kabinetten maandelijks aan de openstaande brieven en adviezen.
Vanaf 8 januari 2019 zijn de rechtstreeks verkozen districtsraden geïnstalleerd. De districtsbesturen hebben autonome beslissingsbevoegdheden in lokale beleidsdomeinen. De districtsraden en districtscolleges kunnen met betrekking tot alle zaken die het district aanbelangen, adviezen uitbrengen aan en brieven schrijven naar het stadsbestuur.
De bedrijfseenheid Bestuurszaken agendeert de adviezen en brieven van de districtsbesturen ter kennisgeving op het college. Tijdens de zitting worden de brieven en adviezen toegewezen aan de bevoegde vakschepen. Het kabinet van de betrokken vakschepen zorgt voor een ontwerp van antwoord. Dit ontwerp van antwoord wordt door de bedrijfseenheid Bestuurszaken ter goedkeuring geagendeerd op het college. Na de ondertekening door de algemeen directeur en de bevoegde vakschepen, wordt het antwoord overgemaakt aan het betrokken district. De brieven en adviezen van de districtsbesturen dienen binnen de 40 werkdagen na ontvangst door de collegeleden beantwoord te zijn.
Op 1 februari 2021 (jaarnummer 35) keurde district Deurne de vraag om toestemming aan het college van burgemeester en schepenen goed inzake de uitvoering van werken voor de vergroening van de Bisschoppenhoflaan.
In zitting van 12 februari 2021 (jaarnummer 1175) werd op het college van burgemeester en schepenen de vraag van het district toegewezen aan schepen Claude Marinower voor antwoord.
Het college keurt voor de brief met kenmerk 21-B017 het volgend ontwerp van antwoord goed:
Collegelid Claude Marinower
Nummer | District | Datum toewijzing | Onderwerp |
---|---|---|---|
21-B017 | Deurne | 12 februari 2021 | vergroenen Bisschoppenhoflaan |
Dienst | Taak |
BZ | het goedgekeurde antwoord op de brief verzenden |