De totale uitgave voor de aankoop van de motorkledij kan verrekend worden op de gewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_12405 is voor het dienstjaar 2021 voldoende krediet beschikbaar. Voor de dienstjaren 2022 tot en met 2025 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid
De totale uitgave voor de aankoop van de helmen kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_74451 is voor het dienstjaar 2021 voldoende krediet beschikbaar. Voor de dienstjaren 2022 tot en met 2025 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.
Op grond van artikel 8 van het Algemeen Reglement op de boekhouding van de politiezone (ARPC) is elke aankoop op de buitengewone begroting bevoegdheid van de gemeenteraad. De gemeenteraad keurt de aankoopprocedure goed en kan de gunning delegeren aan het college.
De raamovereenkomst met referentie LPA/2016/251 voor de aankoop van motorkledij voor de dienst Verkeerstoezicht van Politiezone Antwerpen loopt af op 2 september 2021.
De raamovereenkomst met referentie LPA/2018/319 voor de aankoop van anonieme motorkledij en helmen voor de dienst Verkeerstoezicht en de dienst Arrestatie Eenheid (AE) van Politiezone Antwerpen loopt af op 25 december 2022.
Politiezone Antwerpen wenst een nieuwe raamovereenkomst te sluiten voor de aankoop van zowel operationele als anonieme motorkledij en helmen voor een periode van 48 maanden.
De opdracht wordt opgedeeld in tien percelen:
Politiezone Antwerpen zal overeenkomstig artikel 2 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten voor prestaties die het voorwerp van deze opdracht uitmaken tevens kunnen optreden als aankoopcentrale voor de lokale politiezones en de federale politie.
Hiertoe wordt een mededingingsprocedure met onderhandeling uitgeschreven met Europese bekendmaking met referentie PZA/2021/402.
De mededingingsprocedure met onderhandeling is een tweefasige procedure. In de eerste fase wordt de oproep tot mededinging gepubliceerd. Kandidaat-inschrijvers kunnen een aanvraag tot deelneming indienen.
De kandidaat-inschrijvers zullen beoordeeld worden als volgt:
De juridische situatie van de kandidaat-inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (uitsluitingscriteria):
De economische en financiële draagkracht van de kandidaat-inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (selectiecriterium):
Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
De technische bekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):
Nr. |
Selectiecriteria |
Minimumvereisten |
1 |
Een referentielijst van soortgelijke opdrachten gedurende de afgelopen drie jaar met vermelding van bedrag, datum en voor welke publiek- of privaatrechtelijke instanties deze opdrachten uitgevoerd werden. |
Minimaal 3 referenties per perceel van soortgelijke opdrachten waarop inschrijver wil intekenen. |
2 |
Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven. |
Duidelijke vermelding van de opdracht voor onderaanneming, welke onderaannemer (naam, adres, andere gegevens), verbintenis van deze onderaannemer voor deze opdracht en de bewijzen voor regelmatigheidsonderzoek voor deze onderaannemer. |
4 |
Het bewijs van de inschrijving van de kandidaat of inschrijver in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed. |
Gevraagd document. |
Deze selectiecriteria gelden voor alle percelen.
Er is geen beperking van de kandidaten.
In de tweede fase zal het bestek bezorgd worden aan de geselecteerde kandidaten.
De offertes worden beoordeeld volgens volgende gunningscriteria (voor alle percelen):
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.
Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.
Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De gemeenteraad keurt goed dat een raamovereenkomst wordt gesloten voor de aankoop van zowel operationele als anonieme motorkledij en helmen voor de diensten Verkeerstoezicht en AE voor een periode van 48 maanden en dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie PZA/2021/402.
De gemeenteraad keurt goed dat de gunning door het college mag geschieden.
De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Aankoop van motorhelmen. |
budgetplaats: 60051-60062 |
nog niet van toepassing | |
Aankoop van motorhelmen. | budgetplaats: 60051-60062 Voor de dienstjaren 2022 tot en met 2025 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van de goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid. | nog niet van toepassing | |
Aankoop van motorkledij. |
budgetplaats: 60051-60062 |
nog niet van toepassing | |
Aankoop van motorkledij. | budgetplaats: 60051-60062 Voor de dienstjaren 2022 tot en met 2025 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van de goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid. | nog niet van toepassing |