In eerste instantie zal er ingezet worden op sensibilisering. De facilitaire dienst zal de nodige afspraken maken met de leveranciers, zodat de helling tot het binnenplein van Den Bell niet geblokkeerd wordt. Indien deze afspraak niet nageleefd wordt, zullen bijkomende maatregelen genomen worden om de veiligheid van de fietsers te waarborgen. Hierbij wordt er gedacht aan de plaatsing van paaltjes.
De bestaande laad- en loszone voor het woonzorgbedrijf wordt opgeschoven, zodat de laadklep voor de poort van het woonzorgbedrijf komt te staan. Hun leveranciers staan soms op de rijbaan en blokkeren de doorstroming van het verkeer. Dit wordt nu vermeden. Om onduidelijke situaties te vermijden, waar de autobestuurders de afstand verkeerd inschatten, wordt de laad- en loszone met een aanvangs- en eindeverkeersbord E1 aangeduid. Om het voetpad obstakelvrij te houden voor voetgangers wordt het einde verkeersbord E1 op de verhoogde inrichting aangebrachtDe parkeerbalans neemt af met één (1) parkeerplaats van maandag tot en met zaterdag, van 9.00 tot 17.00 uur.
De Boudewijnsstraat in het district Antwerpen:
Naar aanleiding van een melding van het woonzorgbedrijf om de huidige laad- en loszone te verschuiven, heeft de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling (afdeling Mobiliteit) de ‘huidige zone en regeling’ onderzocht en wordt er in samenspraak met district Antwerpen, voorgesteld om het laden en lossen op de verhoogde inrichting, permanent toe te laten, langs de zijde van Den Bell en de laad- en loszone in de parkeerzone voor het woonzorgbedrijf, op te schuiven. Dit voor een periode van zes maanden.
De nieuwe regeling komt ook tegemoet aan de vraag van de dienst Parkeerhandhaving van Mobiliteit en Parkeren Antwerpen (MPA) om de parkeersituatie op en rond de verhoogde inrichting te verduidelijken met behulp van extra signalisatie.
Het college keurt de proefopstelling in de Boudewijnsstraat, district Antwerpen, goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |