De parkeerbalans: na de heraanleg zijn er 44 parkeerplaatsen en twee permanente laad- en loszones. De permante laad- en loszones nemen zeven parkeerplaatsen in.
De Rijnkaai in het district Antwerpen:
De Rijnkaai werd heraangelegd in het kader van het masterplan Scheldekaaien. De belangrijkste ingreep was de aanleg van tramsporen, van de Amsterdamstraat tot de Sint-Pietersvliet, langs de kaaizijde. Verder werd het voetpad verbreed en aan de kaaizijde werd het dubbelrichtingsfietspad eveneens verbreed. De bypass naar de Amsterdamstraat en de verhoogde brug naar de Sloepenweg werden niet behouden.
Op 16 oktober 2020 werd een aanvraag ingediend door een bewoner van de Rijnkaai om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in te richten.
De verkeerspolitie gaf gunstig advies om bij politiemaatregel een rijstrookverdeling aan te brengen tussen de Amsterdamstraat en de Kattendijkbrug.
De verkeerspolitie meldt:
" de verkeerspolitie heeft vanuit verkeersveiligheidsoogpunt geen bezwaar om bij politiemaatregel een rijstrookverdeling aan te brengen tussen de Montevideostraat en de Kattendijkbrug.
Het lijkt ons aangewezen om bij uitbreiding deze rijstrookverdeling ook aan te brengen in het gedeelte vanaf de Montevideostraat in de richting van het kruispunt Rijnkaai-Amsterdamstraat."
Dit werd conform hun vraag uitgevoerd en gereglementeerd.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Rijnkaai in het district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 4 oktober 2013 (jaarnummer 9819).