Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
Om de administratieve last voor de aanbestedende overheid en de inschrijvers te beperken, werd in het bestek een bijzondere regeling getroffen over het gunningscriterium proefles.
In toepassing van artikel 89, §1, eerste lid, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht lager ligt dan het in dit artikel vastgelegd bedrag van 750.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde) voor de opdrachten voor sociale en andere specifieke diensten opgesomd in bijlage III.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De stad Antwerpen stelt een groot aantal technische medewerkers tewerk, die binnen hun functie aan of in de nabijheid van elektrische installaties werken. Voor deze medewerkers wil de stad Antwerpen in een opleiding BA4 “gewaarschuwd medewerker� en BA5 “vakbekwaam medewerker� voorzien. Dit is een wettelijke verplichting, bovendien hecht de stad veel belang aan welzijn en veiligheid op de werkvloer. Hiervoor werd in het verleden raamovereenkomst GAC/2016/3986 afgesloten. Deze overeenkomst loopt ten einde op 2 januari 2022. Om in de toekomst dergelijke opleidingen te kunnen inrichten, is het aangewezen om tijdig een nieuwe overeenkomst op te maken.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking GAC_2021_01769 uit te schrijven.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2021_01769 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor opleidingen BA4 en BA5 goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
GAC_2021_01769 Raamovereenkomst voor opleidingen BA4 en BA5 |
|
budgetplaats: 5201200000 |
met orderbons |