Artikel 26 van het Basisreglement Bestuurlijke organisatie stad Antwerpen goedgekeurd door de gemeenteraad op 25 februari 2019 (jaarnummer 130).
Vanaf 8 januari 2019 zijn de rechtstreeks verkozen districtsraden geïnstalleerd. De districtsbesturen hebben autonome beslissingsbevoegdheden in lokale beleidsdomeinen. De districtsraden en districtscolleges kunnen met betrekking tot alle zaken die het district aanbelangen, adviezen uitbrengen aan en brieven schrijven naar het stadsbestuur.
De bedrijfseenheid Bestuurszaken agendeert de adviezen en brieven van de districtsbesturen ter kennisgeving op het college. Tijdens de zitting worden de brieven en adviezen toegewezen aan de bevoegde vakschepen. Het kabinet van de betrokken vakschepen zorgt voor een ontwerp van antwoord. Dit ontwerp van antwoord wordt door de bedrijfseenheid Bestuurszaken ter goedkeuring geagendeerd op het college. Na de ondertekening door de algemeen directeur en de bevoegde vakschepen, wordt het antwoord overgemaakt aan het betrokken district.
De brieven en adviezen van de districtsbesturen dienen binnen de 40 werkdagen na ontvangst door de collegeleden beantwoord te zijn.
Op 5 oktober 2021 (jaarnummer 241) keurde het districtscollege van Hoboken een vraag om toelating goed aan het college inzake de ondersteuning aan Slim Huiswerkklas vzw. Op 15 oktober 2021 (jaarnummer 8265) werd deze motie voorgelegd aan het college en toegewezen aan schepen Tom Meeuws voor antwoord.
Het college keurt voor de vraag om toelating met kenmerk 21-T063 het volgende ontwerp van antwoord goed:
Collegelid Tom Meeuws
Nummer |
District |
Datum toewijzing |
Onderwerp |
---|---|---|---|
21-T063 |
Hoboken |
15 oktober 2021 |
ondersteuning Slim Huiswerkklas vzw |
Het college geeft hierbij de toestemming aan het district Hoboken om een jaarlijkse ondersteuning voor de schooljaren 2021-2022 tot en met 2022-2023 toe te kennen aan deze organisatie mits:
Dienst | Taak |
BZ | het goedgekeurde antwoord op de brief verzenden |