Op 28 september 2020 (jaarnummer 513) keurde de gemeenteraad het vernieuwde reglement goed voor de buurtsecretariaten. De stad stelt negen buurtsecretariaten ter beschikking aan Antwerpse verenigingen en bewonersgroepen die zich inzetten voor de samenleving. Circa 300 verenigingen en bewonersgroepen maken gebruik van dit aanbod. In een buurtsecretariaat kunnen zij terecht voor logistieke ondersteuning, advies van een stedelijke medewerker en ontmoeting, samenwerking en netwerking, linken met andere verenigingen en bewonersgroepen.
Op 26 oktober 2020 (jaarnummer 595) keurde de gemeenteraad het Kaderbesluit Basisprincipes Ondersteuningsbeleid (KBPO) goed. Dit Kaderbesluit bevat de overkoepelende regels voor het toekennen van elke ondersteuning door stad en districten en trad in werking op 1 november 2020.
Wet van 14 november 1983 over de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen.
Het Kaderbesluit Basisprincipes Ondersteuningsbeleid zoals goedgekeurd door de gemeenteraad van 26 oktober 2020 (jaarnummer 595).
Het lidmaatschap van de buurtsecretariaten is een niet geldelijke ondersteuning voor verenigingen, het reglement werd aangepast volgens de principes van het ondersteuningsbeleid.
Er wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele wijzigingen door te voeren:
De gemeenteraad heft het reglement buurtsecretariaten van 28 september 2020 (jaarnummer 513) op met ingang van 1 januari 2022.
De gemeenteraad keurt het bijgevoegde stedelijk reglement lidmaatschap van de buurtsecretariaten goed, om in te gaan vanaf 1 januari 2022.